اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه فردوس:

مباهله دلیلی روشن بر حقانیت پیامبر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فردوس گفت: دعوت به مباهله، دلیلی روشن بر حقانیت پیامبر اسلام (ص) و عظمت اهل‌بیت (ع) است.

مباهله دلیلی روشن بر حقانیت پیامبر است
حجت‌الاسلام سیدمجدالدین حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: دعوت پیامبر(ص) به مباهله، یکی از نشانه‌های صدق دعوت و ایمان قاطع او است.
وی با اشاره به سوره آل عمران افزود: خداوند به پیامبر دستور می‌دهد که هرگاه پس از استدلالات روشن پیشین، کسی درباره عیسی با تو گفت‌وگو کند و به جدال برخیزد به او پیشنهاد مباهله کن تا زنان و فرزندان خود را بیاورد و تو نیز هم و سپس دعا کنید که خداوند دروغگو را رسوا کند.
امام جمعه فردوس تصریح کرد: مسئله مباهله تا آن زمان در بین عرب سابقه نداشت و راهی بود که صد درصد حکایت از ایمان و صدق دعوت پیامبر(ص) می‌‌کرد.
حسینی با اشاره به روایات اسلامی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) به همراه حسن، حسین، علی و فاطمه(س) به میعادگاه رفتند و پیامبر به آنان سفارش کرد تا زمانی که دعا می‌کند، آنها آمین بگویند.
وی گفت: مسیحیان با دیدن این صحنه سخت به وحشت افتادند و از اقدام به مباهله خودداری کردند زیرا ممکن نیست کسی که به ارتباط خود با پروردگار ایمان قطعی نداشته باشد وارد چنین میدانی شود و از مخالفان خود دعوت کند که به درگاه خدا بروند و از خدا بخواهند تا دروغگو را رسوا کند.
امام جمعه فردوس افزود: اغلب مفسران و محدثان شیعه و اهل تسنن تصریح کرده‌اند که آیه مباهله در حق اهل بیت پیامبر (ص) نازل شده است چرا که علی، فاطمه، حسن و حسین(ع) تنها کسانی بودند که پیامبر(ص) آنها را همراه خود به میعادگاه برده بود.
حسینی تصریح کرد: مباهله رویارویی حق با باطل است که در یک طرف میدان حقایقی چون پیامبر و طرف دیگر مسیحیت قرار دارد و نمی‌توان ذره‌ای از باطل را به جبهه حقیقت وارد کرد.
وی یادآور شد: پروردگار عرش، على (ع) را در روز مباهله «جان محمد» خواند و این حقیقتى غیر قابل انکار است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول