اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

اعتبارات دولتی پشتوانه فرزندان اهل بیت (ع) نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: پشتوانه فرزندان اهل بیت (ع) اعتبارات دولتی نیست و مردم باید در راستای عمران و آبادانی امامزادگان که فرزندان اهل بیت (ع) هستند، وارد عمل شوند.

اعتبارات دولتی پشتوانه فرزندان اهل بیت (ع) نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی صبح امروز در طرح مودت روستای سنگستان با اشاره به بقعه ام‌لیلا (ع) در سنگستان اظهار کرد: در این دیار یکی از فرزندان اهل بیت (ع) نزول کرده که توسط اجداد این دیار بقعه‌ای برای وی ساخته شده اما در حال حاضر عمران و آبادانی این مکان مقدس بر عهده ماست.
وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما در قبال اهل بیت (ع) حرمت قائل شدن برای شخصیت و مکان آنهاست، به بحث عمران بقاع اشاره و خاطرنشان کرد: اگر دست ما از دامان اهل بیت (ع) کوتاه شود دارایی نخواهیم داشت چراکه این خاندان مایه آبروی شیعه‌اند پس باید در راستای حرمت قائل شدن به این مکان و ساخت بنایی در خور شأن همگام شویم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به وضعیت نامناسب برخی از امامزادگان در همدان متذکر شد: در زمینه عمران و آبادی فرزندان اهل بیت (ع) باید به گونه‌ای عمل کنیم که در روز قیامت شرمنده نباشیم.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تبدیل بقاع و اماکن متبرکه به قطب فرهنگی، گفت: ما درصدد هستیم به کمک مردم و اهالی محل امامزادگان نذورات را هدفمند کرده و بقاع متبرکه را در سراسر استان احیا کنیم.
صالحی با تأکید بر لزوم کمک مردم در زمینه عمران و آبادی امامزادگان، تصریح کرد: پشتوانه فرزندان اهل بیت (ع) اعتبارات دولتی نیست که با این وصف مردم باید در راستای عمران و آبادانی امامزادگان که فرزندان اهل بیت (ع) هستند وارد عمل شوند تا بقعه‌ای آبرومند ساخته شود.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان نیز گفت: یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور و به تبع در همدان که از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری نیز محسوب می‌شود، توجه به عمران و آبادانی امامزادگانی است که تاکنون به آنها توجه نشده و به نوعی در غربت هستند.
حجت‌الاسلام حسن رضوی افزود: امامزاده ام‌لیلا (ع) سنگستان از جمله امامزادگانی است که در طرح عمران و آبادانی و تخریب و بازسازی بقعه مورد توجه اوقاف و امور خیریه همدان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اعلام آمادگی کامل هیئت امنای امامزاده ام‌لیلا (ع) سنگستان تصریح کرد: در حال حاضر مهندسان امر نقشه‌برداری از محوطه و امامزاده را به انجام رسانده‌اند که در 307 متر زیربنا شامل شبستان، حرم، سرویس‌های بهداشتی، محوطه و گنبد دیده شده است.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در پایان با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه همدان مبلغ 30 میلیون تومان اعتبار برای امر تخریب و بازسازی امامزاده ام‌لیلا (ع) سنگستان تخصیص داده است، گفت: یکی از اهالی (سمواتی) این روستا نیز زمینی در حدود 250 متر را در راستای اجرای طرح جدید این امامزاده ارائه کرده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول