اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سومین فرش خاکی هرمز به مرحله پایانی رسید

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی سومین فرش خاکی هرمز گفت: ساخت سومین فرش خاکی جزیره هرمز، با مساحت بیش از یک هزار و 600 متر در ساحل سنگ مرغان این جزیره به مرحله پایانی رسیده است.

سومین فرش خاکی هرمز به مرحله پایانی رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی رضوانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت سومین فرش خاکی جزیره هرمز، در زمینی به مساحت بیش از یک هزار و 600متر مربع، با استفاده از 70 طیف خاک رنگی این جزیره، به مرحله پایانی خود رسیده است.  
وی افزود: کار ساختِ فرش خاکی جزیره هرمز که روز سه‌شنبه بیست و چهارم آبان ماه همزمان با عید سعید غدیر خم، با حضور هنرمندانی از سراسر کشور رونمایی خواهد شد، از اول آبان ماه آغاز شد و پس از طی مراحل طراحی اولیه، انتخاب و جمع آوری خاک، حمل و نقل خاک، و طراحی فرش بر ساحل سنگ مرغان جزیره زیبای هرمز، امروز به مرحله پایانی کار، یعنی رنگ آمیزی رسیده است.
مدیر اجرایی سومین فرش خاکی جزیره هرمز ادامه داد: حدود 90 طیف خاک رنگی در جزیره هرمز وجود دارد که هنرمندان هرمزگانی در کار ساخت این فرش، از 70 طیف آن استفاده کرده‌اند تا در زمینی به مساحت حدود یک‌هزار و 600 متر، نقشی را که از فرهنگ مردم هرمزگان برگرفته شده است، بر زمین هرمز رسم کنند.
وی همچنین از حضور هنرمندان هرمزگانی در اجرای این پروژه تقدیر و اضافه کرد: بیش از 40 تن از هنرمندان و هنردوستان هرمزگانی، دست به کار ساخت این فرش شدند و زحمت تمام مراحل را به دوش کشیدند و در کنار این هنرمندان، استانداری هرمزگان و بخشداری جزیره هرمز نیز با کمک‌ها و حمایت‌های خود، یاریگر ما بودند.
رضوانی بیان داشت: هنرمندان، سینماگران، نقاشان و شاعران بسیاری در روز افتتاح این فرش (24 آبان ماه)، در جزیره هرمز گرد هم خواهند آمد.
یادآور می‌شود جزیره هرمز در نزدیکی بندرعباس، جزیره‌ای است که زمین شناسان آن را بهشت زمین‌شناسی می دانند.
این جزیره سرشار از سنگ‌ها و کانی‌های رنگارنگ و گوناگون است و همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف است.
انتهای پیام/طا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول