اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه فیروزکوه:

بسیج دشمنان را به زانو در آورده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: بسیج دشمنانی که می‏خواستند ما را به زانو در آورند را به زانو در آورده است.

بسیج دشمنان را به زانو در آورده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه اظهار داشت: نمازگزاران نباید خود را به گناه و معصیت آلوده کنند زیرا گناه قلب انسان را اندک اندک و هر روز نابودتر می‏سازد.
وی گفت: گناه همچون سم کشنده‏ای انسان را بیمار می‏کند به همین دلیل ما انسان‏ها باید خود را همواره از این بیماری مفسد و کشنده با بازگشت به درگاه خداوند متعال و انجام تقوا و توبه به درگاه خداوند معالجه کنیم و به این طریق خود را از لکه‏های فساد، گناه، تیرگی و گمراهی منزه و خارج سازیم.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: اگر کسی می‏خواهد مانند امام علی (ع) زندگی و سیرت زیبا و بدون گناهی داشته باشد باید به اهل بیت (ع) رو بیاورد و عشق به آنها و خداوند را در دل خود تقویت و قوی‏تر کند و همچنین در مورد اخلاق، کردار و گفتار اهل بیت (ع) به مطالعه و تحقیق بپردازد.
استیری اضافه کرد: به هر انسانی از زمان تولدش الهام می‎‏شود که خود را وابسته و شیفته این دنیا نکند و فناپذیری و زوال‏پذیری این دنیا را بر باورهای خود حاکم سازد و بر این باور باشد که عمر هر چقدر هم که زیاد باشد، بسیار ناچیز است.
وی افزود: همه انسان‏ها باید خود را آماده کوچ و رفتن به سفر آخرت کنند و همه وابستگی‏ها و دلخوشی‏های خود را در این دنیا رها سازند و تنها با کوله‏باری از سعادت، اطاعت، عبادت و بندگی‏های که برای خود توشه گرفتند، راهی آخرت شوند.
امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: گاهی پرده‏ای از غفلت، فراموشی و گمراهی جلوی چشم انسان‏ها را می‏گیرد و از اقامه نماز و قرائت آیات قرآن دوری می‏کنند و خود را به سوی فنا و انحرافات سوق می‏دهند.
استیری تاکید کرد: در این صورت انسان‏ها به حقیقت‏هایی که در ذات آنها نهادینه شده است، پشت می‏کنند و نمی‏خواهند باور کنند که عمرشان روزی به پایان می‏رسد که این افراد باید بدانند که چه بخواهند و چه نخواهند زندگی در این دنیا روزی به پایان می‏رسد.
وی بیان کرد: همان طور که عمر انسان‏ها در گذر است دنیا نیز می‏گذرد و تغییراتی که در ظاهر دنیا و انسان‏ها رخ می‏دهد، این موضوع را به خوبی نشان می‏دهد.
امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: آیاتی که از جانب خداوند متعال برای ما فرستاده شده، عظمت و وجود خداوند را اثبات می‏کند و احادیث پیامبران و ائمه معصومین (ع) باید درس عبرتی برای تغییر در گفتار، منش و کردار انسان‏ها باشد.
استیری با اشاره به اینکه در آستانه هفته بسیج قرار داریم، عنوان کرد: 5 آذر ماه سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) است که این روز را گرامی می‏داریم.
وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) درست در زمانی که اصل نظام و اسلام در معرض تهدیدات دشمنان بود، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند.
امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: بسیج دشمنانی که می‏خواستند ما را به زانو در آورند را به زانو در آورده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول