اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون اداره کل تبلیغات استان زنجان خبر داد:

احداث 62 باب خانه عالم در روستاهای زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل تبلیغات استان زنجان گفت: 62 باب خانه عالم در روستاهای استان زنجان احداث شده است.

احداث 62 باب خانه عالم در روستاهای زنجان
رضا کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ساخت 62 باب خانه عالم در روستاهای استان زنجان از سال 72 آغاز و تا پایان سال جاری همه آنها به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 باب خانه عالم توسط عالمان و مبلغان در روستاهای استان زنجان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: 22 باب خانه عالم هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این خانه‌ها تا پایان سال جاری احداث و به بهره‌برداری می‌رسند.
معاون اداره کل تبلیغات استان زنجان با بیان اینکه از 62 باب خانه عالم در روستاها 47 باب با اعتبارات استانی احداث شده است، ادامه داد: 15 باب نیز اهالی روستاها و یا با مشارکت آنها احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
وی همچنین یادآور شد: به منظور احداث و بهره‌برداری از هر باب خانه حدود 20 تا 25 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.
کریمی با بیان اینکه روستاهایی که جمعیتی بیش از یک هزار نفر داشته‌ باشد و بالای 200 خانوار باشد خانه عالم در آن روستا احداث می‌شود، اضافه کرد: همچنین روستاهایی که مرکز دهستان باشد و چند روستا را زیر پوشش قرار دهد، خانه عالم در آن روستا نیز احداث می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در هر روستای واجد شرایط یک باب خانه عالم احداث می‌شود، تصریح کرد: مساحت هر باب خانه 90 متر است.
معاون اداره کل تبلیغات استان زنجان با اشاره به اینکه احداث 42 باب خانه عالم تا پایان سال 94 نیز از اقدامات دیگر اداره کل تبلیغات اسلامی در استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: این 42 باب نیز در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در طی یک طرح پنج ساله احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته مبلغین در طول سال یک تا دو بار در روستاها مستقر می‌شدند که با ایجاد این خانه‌ها و فراهم کردن امکانات مورد نیاز، روحانیون به مدت دو تا 10 سال به همراه خانواده در روستاهای مناطق مختلف استان مستقر می‌شوند.
کریمی با بیان اینکه اداره‌ کل تبلیغات اسلامی زنجان در توسعه فرهنگ اقامه نماز در سطح شهرها و روستاهای استان اهتمام ویژه ای دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این روحانیون در زمینه اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند.
وی در پایان، در خصوص اهداف ایجاد این بخش‌ها اظهار کرد: روحانیون در این مراکز با هدف پیاده سازی اندیشه‌های والای مقام معظم رهبری و تعمیق باورهای دینی و نیز پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و دینی مردم منطق استقرار می‌یابند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول