اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی:

درد امروز سینمای عاشورایی شعارزدگی است

خبرگزاری فارس: دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی گفت: باید اعتراف کرد که درد امروز سینمای عاشورای شعارزدگی در کنار ساخت آثار کم محتوی است.

درد امروز سینمای عاشورایی شعارزدگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود زارعیان در آئین اختتامیه سوگواره لحظه‌های عاشورایی که صبح امروز در تالار نور سازمان اوقاف برگزار شد اظهار داشت: دردی که امروز و در سینمای عاشورایی وجود دارد درد شعارزدگی و نیز ساخت مجموعه‌های سفارشی بی‌محتوا است.

*سفارشی بودن ساخت فیلم ها نزول کیفیت
دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در عرصه سینمای عاشورایی وجود دارد سفارشی بودن ساخت فیلم‌ها است که این امر به نوعی سبب بی‌محتوا شدن آثار و در نهایت ازبین رفتن انسجام در تولید این‌گونه فیلم‌ها می‌شود.
زارعیان در ادامه خطاب به متولیان هنر در عرصه هنرهای عاشورایی گفت: آیا می‌شود بدون پشتوانه‌های فکری و تعمیق در تولیدات و نیز حمایت‌های مادی می‌توان کاری فاخر در خور این عرصه ارائه داد.

*انقلاب ایران و منطقه به برکت قیام تاریخ ساز عاشورا
دبیر سومین سوگواره لحظه‌های  عاشورایی تاکید کرد: آنچه که مسلم است انقلاب اسلامی ایران ونیز انقلاب‌هایی که اکنون و در منطقه شکل گرفته است به برکت این قیام تاریخ‌ساز است
وی تاکید کرد: در حال حاضر و در تولیدات هنری در عرصه عاشورا و قیام امام حسین (ع) آنچه که جامعه ما نیاز دارد تفکر عاشورایی است.

*ثبت معانی نهفته عالم از نگاه لنز هنرمندان
زارعیان ادامه داد: سومین سوگواره لحظه های عاشورایی سعی داشته است که هنر هنرمندان را در قالب قیام عاشورا و عظمت نهضت و فرهنگ امام حسین (ع) به قاب تصویر بکشاند.

*شور سوگواره عاشورایی برآمده از شعارهای سفارشی نبود
دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی تصریح کرد: در برگزاری سوگواره لحظه‌های عاشورایی سعی شد که با حضور هنرمندان متعهد عظمت قیام عاشورا به تصویر کشیده شود که بر این اساس شوری که در شکل‌گیری سوگواره ایجاد شد برآمده از شعارهای ساختگی و یا سفارشی‌بودن آن برای ارائه نبود.
زارعیان خاطرنشان کرد: آنچه که در سوگواره جاری و ساری بودن شور نشاط هنرمندان به علت جوشش معنا در ضمیر روشن آنان بود.
دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی تاکید کرد: در دنیای امروز به تصویر کشیدن این گونه وقایع تاریخی ، والاترین حالت انسانی در طی کردن مسیر و طریقت عشق به اهل بیت (ع) وامام حسین (ع) است.
*ارسال بیش از 5 هزار اثر در دو بخش فیلم و عکس
دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی در ادامه به تعداد آثار ارسال شده در دو حوزه فیلم و عکس به دبیرخانه سوگواره‌های لحظه‌های عاشورایی اشاره کرد و گفت: تعداد 5 هزار140 اثر عکس و فیلم به
دبیرخانه سوگواره ارسال شد که  ازاین تعداد 4 هزار 910 اثر در حوزه عکس از 505 نفر عکاس بود.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه فیلم که شامل بخش‌های مستند ، فیلم کوتاه و انیمیشن بود تعداد 195 اثر به دبیرخانه از 163 نفر ارسال شد که مورد بررسی قرار گرفت.
دبیر سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی در ارتباط با تعداد آثار ارسالی هنرمندان درحوزه
فیلم‌نامه‌نویسی گفت: در این حوزه تعداد 35 اثر دریافت شد که این تعداد فیلم‌نامه توسط 32
فیلم‌نامه‌نویس به این سوگواره ارسال شده بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول