اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد:

برگزاری گردهمایی بزرگ عاشورائیان در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: همزمان با آغاز محرم گردهمایی بزرگ عاشورائیان این استان برگزار می‌شود.

برگزاری گردهمایی بزرگ عاشورائیان در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه تدوین و برنامه‌ریزی برای گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی، هیئت امناء مساجد و حسینیه‌ها و مداحان اهل البیت(ع) و مبلغین و مبلغات به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران با وفایش است.
وی افزود: امروز وظیفه هیئت‌های مذهبی تنها برگزاری مراسم و گفتن یا حسین در جلسات نیست بلکه نگاهی عمیق به سیرت مسئله که تفکر در سیره اهل بیت و اجرا در اعمال و کردار انسان‌هاست.
موسوی‌نیا تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی، رکن اصلی احیاگر شعائر دین و مناسبت‌های ملی و مذهبی در کشور هستند که باید قدر این کار خالصانه را بدانند و به آن ارج نهند.
وی با اشاره به تاثیرگذاری مداحان و روحانیون در هدایت انسان‌ها اظهار داشت: پیونددهندگان احساسات و عواطف مردم به اهل بیت اسلام انواع بلاها را از جامعه ما دور می‌کنند و بر درجات و معرفت انسان‌ها می‌افزایند.
موسوی‌نیا تصریح کرد: استفاده از ساده‌ترین عبارات برای انتقال مفاهیم قرآنی اساس موفقیت واعظان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت مطالعه واعظان پیش از ایراد هر سخنرانی ادامه داد: سخنرانی کردن بدون مطالعه خیانت به عمر مردم است.
وی سخن گفتن از نماز، اسرار نماز و زکات را از واجبات هر سخنرانی ذکر و اضافه کرد: اگر رد یا قبول اعمال نزد خداوند وابسته به رد یا قبولی نماز است، رد یا قبولی نماز نیز وابسته به رد یا قبولی زکات است و همین امر نشانگر اهمیت زکات در دین اسلام است.
موسوی‌نیا یادآور شد: همچنین سخن گفتن از آیین همسرداری و مسائل مورد نیاز مردم بر منبرها نباید مورد غفلت مبلغین و واعظین قرار گیرد.
وی گفت: مسئله ولایت یکى از مهم‏ترین مسائل جامعه اسلامى است که بر هر فرد مسلمان لازم است از آن اطاعت نموده و در مدار آن حرکت کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآور شد: ولایت فقیه سنگ‏ زیربناى نظام جمهوری اسلامی ایران و عامل عزت و سربلندی امت مسلمان ایران و همچنین یاس و خواری دشمنان اسلام است.
موسوی‌نیا افزود: دشمنان اسلام و انقلاب فهمیده‌‏اند که ظلم‏ستیزى انقلاب و نظام اسلامى از اصل مهم و مترقى ولایت فقیه سرچشمه گرفته است و براى منحرف ساختن چنین نظام و انقلابى، باید به این نیرو دهنده و ستون استوار آن هجوم برند بنابراین به همین دلیل است که پس از پیروزى انقلاب اسلامی، در هر زمان مناسب، شبهاتى در زمینه این اصل بی‌بدیل مطرح گشته است.
وی گفت: اما امت آگاه ایران با شناخت درستی که از ولایت فقیه دارند و درس‌های تاریخی عبرت‌آمیزی که از زمان انتقال حکومت بعد از وفات پیامبر گرفته‌اند دسیسه دشمنان اسلام را خنثی می‌کند.
وی اضافه کرد: روحانیون باید در همه ایام به ویژه در ایام محرم، قرآن را مبنای اصلی سخنرانی خود قرار داده و از بیان خرافه، خواندن اشعار دروغین و ضد دین و نقل خواب‌های دروغین پرهیز کنند.
موسوی‌نیا با اشاره به برخی ویژگی‌های روحانیان موثر ادامه داد: روحانی موفق و موثر کسی است که از مردم، با مردم و در مردم باشد و از انجام هر رفتار و عملی که حاکی از تبعیض میان او و مردم باشد پرهیز کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر  خاطر نشان کرد: مداحان و روحانیون دو قشر تاثیرگذار در هیئت‌های مذهبی هستند که باید از مسائلی چون عوام زدگی، بی‌تفاوتی و خودپرستی به دور باشند.
 شایان ذکر است گردهمایی بزرگ عاشورائیان بوشهر به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با همکاری شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان شهرستان بوشهر با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی، بانیان و هیئت امنا مساجد، مداحان، انجمن اسلامی بازار و انجمن اسلامی رسانه، مراکز و موسسات قرآنی، مبلغین و مبلغات،کانون های فرهنگی تبلیغی و اساتید حوزه و دانشگاه پنجم آذرماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول