اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع):

50 درصد پایگاه‌های بسیج فاقد محل مناسبی هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: برای نخستین بار در بودجه سنواتی کشور اعتباری برای ساخت و ساز، تجهیز و مرمت پایگاه‌های بسیج مد نظر قرار گرفته است اما هنوز قریب به 50 درصد پایگاه‌ها فاقد محل مناسبی هستند.

50 درصد پایگاه‌های بسیج فاقد محل مناسبی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالرضا آزادی در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه هفته بسیج فرصت مناسبی برای مرور نقش، جایگاه و عملکرد این نهاد مقدس انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: با توجه به نگاه رهبری و امام خمینی(ره) در هفته بسیج‌، یکی از رسالت‌های بسیجیان بسط و توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی است که یک رسالت عمومی و همگانی را می‌طلبد.
وی تصریح کرد: تقویت سازمان‌‌ها، تشکل‌های بسیجی، پایگاه‌ها و گردان‌ها باید بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد که در این راستا دستگاه‌های دولتی باید پیشگام باشند.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) در خصوص اقدامات بسیج درسال جاری خاطرنشان کرد: از مجموع بیش از 120 عنوان برنامه بسیج در سال 90، در بخش آمادگی و دفاعی 10 گردان امام حسین(ع) و 120 گردان الزهرا و عاشورا سازماندهی شده و رزمایش‌هایی را داشتند.
وی با اشاره به بخش فرهنگی و سازندگی بسیج نیز گفت: بسیج سازندگی اردوهای هجرت و جهادی را تا این لحظه با یک میلیون و 60 هزار نفر روز داشته است که بسیار قابل توجه بوده است.
آزادی جهت‌یابی حلقه‌های صالحین را 6 هزار حلقه دانست و گفت: در طرح شجره طیبه صالحین بالغ بر 3 هزار حلقه در بسیج تشکیل شد که 50 هزار نفر از نوجوانان و جوانان در این حلقه‌ها شرکت می‌کنند چرا که شجره طیبه صالحین پایگاه‌های بسیج تبدیل به انسان‌سازی شده است.
وی از آغاز اعزام راهیان نور دانش‌آموزی از 15 آبان ماه خبر داد و گفت: اعزام راهیان نور تا بهمن ماه ادامه دارد و تا بهمن ماه 23 هزار نفر به راهیان نور اعزام می‌شوند.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه جهت‌گیری ما برای اعزام راهیان نور 50 هزار نفر است، گفت: راهیان نور عملیات زودبازده فرهنگی است که هدف آن آشنایی با معارف دفاع مقدس است.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج نیز گفت: هفته بسیج امسال از 30 آبان ماه آغاز شده و تا 6 آذر ماه ادامه می‌یابد و در این هفته در برنامه‌ای با عنوان شکوه هجرت از دست‌اندرکاران اردوهای جهادی تجلیل می‌شود.
آزادی از افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج خبر داد و گفت: در روز هفدهم آذر ماه همایش جهادگران علم و فناوری برگزار می‌شود که 300 نفر از نخبگان و ممتازان بسیجی شرکت می‌کنند و در نمایشگاهی یافته‌هاو  اختراعات خود را به نمایش می‌گذارند.
وی از برگزاری یادواره مهندسان بسیجی در سوم آذرماه خبر داد و تصریح کرد: حضور در نماز جمعه و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج به شمار می‌رود.
فرمانده سپاه همدان خاطرنشان کرد: در پنجم آذر ماه که به فرمان امام خمینی (ره) روز تشکیل بسیج و ارتش 20 میلیونی است، حماسه حضور بسیجیان در تمام شهرستان‌ها با سازماندهی مناسب برپا می‌شود که تجدید بیعتی با آرمان‌های امام خواهد بود.
وی ادامه داد: برای نخستین بار در بودجه سنواتی کشور اعتباری برای ساخت و ساز، تجهیز و مرمت پایگاه‌های بسیج مد نظر قرار گرفته است که 40 تا 50 درصد پایگاه ها مرمت شد، اما هنوز قریب به 50 درصد پایگاه‌ها فاقد محل مناسبی هستند.
آزادی تأکید کرد: امسال برای نخستین بار برای تمامی شهرهای محروم مجموعه سالن ورزشی با عنوان صالحین پیش بینی شده است که 40 درصد این کار انجام شده است و باید 60 درصد پایانی تکمیل شود و فضایی ایجاد شود تا شهرهای محروم نیز از این فضا بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه ادارات تمام دستگاه‌های دولتی و پایگاه‌های مقاومت بسیج فعال هستند، افزود: پایگاه‌های بسیج در دستگاه‌های دولتی به عنوان بازوان مدیران می‌توانند در تحول اداری و کارآمد سازی نظام اداری نقش داشته باشد.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه نگاه ما در جذب و توسعه بسیج نگاهی فرابخشی است، گفت: همه کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اعتقاد دارند، می‌توانند عضو بسیج باشند و این عضویت دارای مراحل پیچیده‌ای نیست.
وی با تأکید بر فضاسازی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در ایام هفته بسیج اظهار کرد: با توجه به تهدیدات دشمنان علیه ایران، پاسخ ملت ایران همواره حفظ هوشیاری و آمادگی 100 درصدی است و شهرداری و شورای شهر در فضاسازی نقش مهمی می‌توانند داشته باشند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول