اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی:

بسیجیان الگوهای مردم در جمهوری اسلامی باشند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در هر نظامی مردم به دنبال الگو برای پیروی از آن در زمینه‌های مختلف می‌گردند و از این رو در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیجیان باید الگوهای مردم در همه زمینه‌ها باشند.

بسیجیان الگوهای مردم در جمهوری اسلامی باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار یعقوب‌علی نظری پیش از ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته بسیج به مهم‌ترین اهداف پیش‌روی بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: در روز پاسدار سال جاری که در خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان به سه مطلب را به صورت خاص تاکید کردند که ما آنها را سرلوحه برنامه‌ریزی‌های خود قرار دادیم.
وی افزود: نخست اینکه سپاه باید دفاع پیش‌برنده از انقلاب داشته باشد و یعنی با استفاده از دو منشا قدرت خود که مردم و ولایت هستند، مردم را به منشا هدایت که همان ولایت فقیه رهنمون کند.
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: ایشان تاکید کردند اگر شما سپاهیان می‌خواهید ظرف مناسبی برای بسیج باشید باید هم سازندگی درونی و هم سازندگی بیرونی داشته باشید.
نظری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل بسیج 30 میلیونی اظهار داشت: با توجه به وجود بسترهای مناسب در جامعه  بسیج توانایی رسیدن به این تعداد را دارد البته در رسیدن کمی و کیفی به این هدف یک شاخص را مدنظر دارد و آن حضور مردم در مساجد و برنامه‌های مساجد است یعنی اگر ضریب حضور مردم در مساجد و نمازهای جماعت و جمعه افزایش یافت خروجی فعالیت‌های ما مثبت بوده است.
وی اضافه کرد:‌ برای تحقق این موضوع در دو بخش در حال فعالیت هستیم اول در بخش آحاد مردم و دوم در بخش بسیجیان که در بخش نخست هدف ما جذب آحاد مردم به بسیج است و در بخش دوم تربیت وتعالی معنوی بسیجیان مدنظر است.
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اینکه مردم بتوانند دفاع مناسب، به روز و پیش برنده‌ای از نظام داشته باشند باید در تشکلی منسجم و تحت برنامه و منضبط باشند که این امر در فضای بسیج محقق می‌شود.
نظری به فعالیت‌های بسیجیان اشاره کرد و گفت: اگر مردم عضو بسیج شوند باید حفظ، نگهداری و توانمندی‌سازی شوند و ما قطعا  توقع نداریم کسانی که تازه وارد بسیج می‌شوند با کسانی که از گذشته در این تشکیلات هستند یکسان باشند و از همین رو برای بسیجیان خود برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کنیم.
وی گفت:‌ برای رسیدن به این دو هدف اقدامات متفاوتی را از جمله ارتباط گیری با آحاد مردم در سه بخش عمده یکی کارهای فرهنگی دوم کارهای بصیرتی و سوم خدمت و سازندگی انجام می‌دهیم.
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش فرهنگی کارهایی از جمله ایجاد فضای سالم در محلات و تشکیل نهادهای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های بسیج مساجد به مسئولیت امام جماعت آن مسجد برای پاکسازی محیط ها و افراد ناسالم در هر محله انجام داده‌ایم و همچنین اردوهای راهیان نور که در آن سالانه هزاران نفر به مناطق جنگی اعزامی می‌شوند را در حال اجرا داریم که تاکنون تاثیرات خوبی را به دنبال داشته است.
نظری افزود: در بخش بصیرتی نیز ما معتقدیم یک بسیجی باید در شرایطی که مردم معمولی دچار ابهام می‌شوند با بصیرت و آگاهی خود بصیرت‌زایی کند و برای این هدف نیز برنامه‌های بصیرت‌افزایی را انجام می‌دهیم.
وی به فعالیت‌های بخش خدمت و سازندگی اشاره کرد و اظهار داشت: در این بخش مهم‌ترین خروجی ما بحث فرهنگی است اما مشخصه اصلی در این بخش خدمت‌رسانی به نقاط محروم است یعنی مکان‌هایی که بنگاه‌های اقتصادی از رفتن به آنجا ابا دارند و در اینجا است که بسیج وارد کار می‌شود.
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی  تصریح کرد: با توجه به مشکل اصلی استان ما که خشکسالی است احیای قنوات مهم‌ترین کار نیروهای بسیجی است که توانسته‌اند در این زمینه نیز با کمک جهاد سازندگی کارهای بزرگی را انجام دهند از جمله آن که اخیرا گروه‌های جهادی یک قنات را که 15 سال خشک بوده است احیا کرده‌اند.
نظری اضافه کرد: در بخش بسیجیان نیز تربیت و تعالی معنوی مهم‌ترین هدف ما است که در این راستا نیز یک بسیجی فعال باید ماهیانه 20 ساعت و یک بسیجی عادی نیز ماهیانه 6 ساعت را در پایگاه های بسیج فعالیت کند.
وی گفت:‌ مهم‌ترین برنامه ما در این بخش اجرای طرح شجره طیبه صالحین است  زیرا ما معتقدیم نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن انسان به رشد و تعالی معنوی به وجود آمده است نه برای بهره ‌وری اقتصادی و مادی .
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به تشکیل حلقه‌های معرفتی اشاره کرد و افزود: هر حلقه دارای 15 تا 20 عضو و یک سرگروه است و هر 20 سرگروه دارای یک مربی و همچنین هر 20 مربی دارای یک سرمربی هستند که این سرمربی‌ها ائمه جمعه هر شهرستان هستند و هر 20 سرمربی یک استاد استانی دارند که در استان ما دکتر رضایی بیرجندی استاد استانی هستند.
نظری همچنین به فعالیت‌های سپاه در فضای سایبری اشاره کرد و گفت: در این بخش هم بسیج کارهای مهمی در حال انجام دارد و زیرساخت‌های لازم را برای حضور همه بسیجیان در این فضا آماده کرده است زیرا تقابل امروزی دنیای کفر با اسلام در فضای سایبری است.
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی همچنین از اعزام هشت هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوم دبیرستانی استان به مناطق عملیاتی خبر داد و اظهار داشت: نخستین گروه این دانش‌آموزان در هفته بسیج اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول