اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

گفت‌و‌گوی فارس با بازیگری که هنوز به یاد رسول ملاقلی‌پور است

شادمان: ورود به سینما را مدیون عمو رسول هستم/ فیلم‌های فعلی ربطی به کودکان ندارد

خبرگزاری فارس: بازیگر اصلی فیلم رویای سینما گفت: من در یک اتفاق ساده در ایلام با رسول ملاقلی‌پور آشنا شدم و به ورودم به سینما را مدیون فیلم میم مثل مادر هستم.

شادمان: ورود به سینما را مدیون عمو رسول هستم/ فیلم‌های فعلی ربطی به کودکان ندارد
علی شادمان در حاشیه نشست فیلم رویای سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: آقای ملاقلی‌پور برای ‌اکران فیلمی به ایلام آمدند و با من آشنا شدند و من از میان چند بازیگر برای بازی در این فیلم انتخاب شدم.
وی نقش پدر و مادرش را در بازیگر شدنش بسیار موثر دانست و گفت: خانواده من جزو اصلی‌ترین افرادی هستند که در موفقیت من نقش داشتند زیرا این خانواده است که انسان را می‌سازد و من موفقیتم را مدیون آنها هستم.
بازیگر نقش کاظم در فیلم رویای سینما افزود: از همه خانواده‌های ایران تقاضا دارم پشتیبان فرزندانشان باشند و به آنها اجازه دهند در کنار درس به کار مورد علاقه خود بپردازد و از کودکان نیز می‌خواهم از این حمایت سوء استفاده نکنند.
وی تصریح کرد: ارگان‌های مسئول مانند وزارت ارشاد، خانه سینما و بنیاد سینمایی فارابی موظفند اتاق فکری برای کودکان تشکیل دهند و برای فیلم‌های کودک برنامه‌ریزی کنند.
شادمان ادامه داد: این فیلم درباره نوجوانی به نام کاظم است که عاشق بازیگری است و فرصتی برای بازیگر شدن او پیش می‌آید که با فرد دیگری برای انتخاب شدن در نقش اول رقابت بکنند.
وی ادامه داد: کاظم بسیار خالص، ساده و مهربان است و از عشق خود یعنی سینما به خاطر خانواده‌اش می‌گذرد، من عاشق او بوده و دوست دارم روزی شبیه او شوم زیرا یک عارف به تمام معنا است.
این بازیگر نقش عموی کاظم به عنوان یک روحانی پر شور و به روز را در این امر بسیار موثر دانست و گفت: راهنمایی عموی‌ کاظم در پیدا کردن راه صحیح توسط او بسیار مهم است، زیرا وی رسالت هنر را راهنمایی انسان دانسته و همین امر را به کاظم می‌آموزد.
وی ادامه داد: اگر روزی در بحرانی قرار گرفته باشم در صورت نیاز از پدر و مادرم کمک می‌گیرم، اما خودم نیز به یک فهم درونی برای پیداکردن راه صحیح رسیده‌ام.
شادمان تاکید کرد:من کودک بودم که بازیگری را شروع کردم و همیشه دغدغه من عدم رسیدگی به کودکان در سینمای ایران بوده است.
وی اضافه کرد: این بی‌توجهی بخش بازیگری، نویسندگی کارگردانی کودک را شامل شده و همچنین کمبود بودجه برای ساخت فیلم‌های سینمایی بلند کودکان را شامل می‌شود.
این بازیگر با بیان اینکه تعصب زیادی در مورد سینمای کودک دارم، تصریح کرد: اگر در آینده این کار را ادامه دهم کارگردان یا نویسنده می‌شوم ولی در آینده هرگز بازیگری شغل اصلی من نیست.
وی افزود: من رشته‌ام تجربی است و به شدت روی درسم حساس هستم که نخستین گزینه برای من است اما به عنوان یک عشق بیش از حد به سینما علاقه‌مند بوده و در کنار درسم به آن می‌پردازم.
شادمان با بیان اینکه جشنواره کودک و نوجوان فقط شامل نمایش فیلم نمی‌شود، بیان داشت: بسیاری از این فیلم‌ها فیلم کودک نیستند بلکه یا کودک بخشی از ماجرای فیلم است و یا اینکه تنها بازیگر فیلم است.
وی ادامه داد: فیلم کودک فیلمی است که درباره کودک و دغدغه‌های او حرف بزند در این چند سال چنین فیلمی کم بوده و امسال نیز این فیلم‌ها را کم‌تر داشتیم.
این بازیگر نوجوان با اشاره به اینکه در این جشنواره باید از کودکان موفق تقدیر شود نه از بزرگسالان تاکید کرد: من درباره اساتیدی که سینمای ایران را پایه‌گذاری کردند نمی‌توانم صحبت کنم جای تقدیر از آنها در جای دیگری مانند جشنواره فجر و یا در بزرگداشتی جداگانه است.
وی با بیان اینکه نخستین بار است به اصفهان می‌آید، گفت: چون جشنواره پس از سال‌ها به اصفهان بازگشته مانند دیگر جشنواره‌ها نواقصی داشت که البته قابل چشم پوشی بود و امیدوارم در سال آینده بهتر شود.
شادمان با انتقاد از رونق کم جشنواره تصریح کرد: در جامعه کمتر به کودکان پرداخته‌ایم و در طی این سال‌ها در جامعه فرهنگ پرداختن به کودک را نداشته‌ایم  و ارگان‌های مسئول در این زمینه کم تبلیغ کرده‌اند و من از استقبال مردم از جشنواره کودک راضی نیستم.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول