اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

گزارش فارس نشست فیلم "فیتیله‌ها و ماه پیشونی" ‌

‌معیریان: نگاه برخی کارگردان‌ها به فیلم کودک ‌سطحی است / فیلم من سیاسی نیست

خبرگزاری فارس: آرش معیریان با بیان اینکه نگاه برخی کارگردان‌ها نسبت به فیلم کودک سطحی شده است، گفت: فیلم فیتیله‌ها و ماه پیشونی سیاسی نیست.

‌معیریان: نگاه برخی کارگردان‌ها به فیلم کودک ‌سطحی است / فیلم من سیاسی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در سومین روز از جشنواره فیلم کودک فیلم "فیتیله‌ها و ماه پیشونی" به کارگردانی آرش معیریان در سالن آمفی‌تئاتر تالار استاد فرشچیان اکران شد؛ در این فیلم بازیگرانی همچون نیوشا ضیغمی و محمد مسلمی، علی فروتن و حمید گلی به ایفای نقش پرداختند.
پس از پایان اکران فیلم نشست نقد و بررسی فیلم با حضور کارگردان و بازیگران این فیلم برگزار شد.
در این نشست آرش معیریان با بیان اینکه فیلم‌سازی را 17 سال پیش با کارگردانی یک فیلم کوتاه آغاز کردم، اظهار داشت: فیلم "فیتیله‌ها و ماه پیشونی" نخستین تجربه من در کارگردانی فیلم کودک است.
وی با اشاره به برخی از کنایات موجود در فیلم اظهار داشت: این کنایات سیاسی نبودند.
کارگردان فیلم "فیتیله‌ها و ماه پیشونی" با بیان اینکه کودکان حال حاضر هوش بالایی دارند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر برخی کارگردانان نسبت به فیلم‌های کودک و نوجوان نگاهی سطحی‌نگر داشتند و کودکان دنیا احساسی دارند و فرق میان راست و دروغ را فیلم‌ها متوجه می‌شوند.
وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر از فیلم‌های با کیفیت دهه 60 ‌‌و اوایل دهه هفتاد خبری نیست، بیان داشت: کودک باید بتواند با فیلم‌های ساخته شده ارتباط بر قرار کند.
معیریان در پاسخ به انتقادی مبنی بر طولانی شدن زمان این فیلم اظهار داشت: به مدت سه ماه با فیلمنامه این فیلم زندگی می‌کردم و به لحاظ قصه هیچ جای حذف برای این فیلم وجود نداشت و دلیل طولانی شدن این فیلم وجود برخی از کلیپ‌های شاد موزیکال در این فیلم بود.
همچنین در ادامه این نشست علی فروتن یکی از بازیگران گروه فیتیله با ابراز خوشحالی از اکران فیلم "فیتیله‌ها و ماه پیشونی" در جشنواره فیلم کودک اظهار داشت: باید برای ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان توجه بیشتری شود، تا کودکان بتوانند ارتباط بهتری با این فیلم‌ها برقرار کنند.
وی با انتقاد از نبود سیستم صوتی مناسب در سالن محل اکران فیلم بیان داشت: در برخی از بخش‌های فیلم، دیالوگ‌ها به دلیل نبود سیستم صوتی مناسب با ایرادات فراوانی اجرا شد.
در ادامه محمد مسلمی با انتقاد از نبود سینمای مختص کودک در کشور اظهار داشت: برنامه‌های مناسبی برای کودک و نوجوان ساخته نشده است و هر ساله در این جشنواره از افزایش کیفیت فیلم‌ها سخن به میان می‌آید اما فیلمی با کیفیتی در این زمینه دیده نشده است.
حمید گلی نیز در ادامه با ابراز خوشنودی از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان و حضور گروه فیتیله در سینما با فیلم "فیتیله‌ها و ماه پیشونی" تصریح کرد: امیدواریم که در زمینه سینمای خانگی نیز بتوانیم حضور فعالی داشته باشیم.
در ادامه نیز نیوشا ضیغمی پرداختن به سینمای کودک و نوجوان را بزرگ‌ترین سرمایه دانست و گفت: باید در مقابل فیلم‌های خارجی که همواره با خشونت همراه است فیلم‌هایی را ساخت تا آرامش و فرهنگ اصیل ایرانی را به کودکان ایرانی معرفی کند.
وی که نخستین حضور خود را در قالب سینمای کودک تجربه کرده بود، بیان داشت: من در رشته روانشناسی کودک تحصیل می‌کردم و اگر باز هم برای بازی در فیلم کودک پیشنهادی بشود با افتخار قبول می‌کنم.
از حاشیه‌های جالب این نشست نامه یک مادر اصفهانی و تشکر از گروه فیتیله‌ها بود که خوشحالی گروه فتیله‌ای‌ها را به دنبال داشت.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول