اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان خبر داد:

احداث ساختمان پزشکی قانونی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از احداث ساختمان جدید پزشکی قانونی گیلان مجهز به سالن تشریح و آزمایشگاه‌های مدرن خبر داد.

احداث ساختمان پزشکی قانونی گیلان
فیروز آیتی فیروزآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه احداث ساختمان پزشکی قانونی جزو مصوبات سفر دوم هیئت دولت بوده است، اظهار داشت: کلنگ احداث این ساختمان امسال بر زمین زده می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت ساخت ساختمان مذکور اذعان داشت: با توجه به حجم کار پزشکی قانونی، احداث ساختمان پزشکی قانونی با استانداردهای لازم ضروری است.
این مسئول درباره ساخت سالن‌های تشریح ابراز داشت: در مصوبه دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان احداث شش سالن تشریح به تصویب رسید که در حال حاضر در انزلی، رودبار و صومعه‌سرا با پیشرفت بالای 20 و 50 درصد در حال احداث است.
وی ادامه داد: در سه شهرستان لاهیجان، لنگرود و تالش نیز با تامین زمین سالن تشریح ساخته می‌شود و در انزلی تلاش می‌کنیم با کمک مسئولان تا پایان سال جاری سالن تشریح را به بهره‌برداری برسانیم.
آیتی‌فیروزآبادی با اشاره به آمار عملکرد هفت ماهه پزشکی قانونی گیلان در بخش معاینات افزود: در هفت ماهه نخست امسال 53 هزار و 840 معاینات مختلف در پزشکی قانونی صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت یک‌هزار و 384 متوفیات، 112 مورد سرصحنه، و 9 هزار و 2 فقره مصدومین تصادفات و 511 فوتی تصادفی در پزشکی قانونی استان به ثبت رسید.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان، انجام دو هزار و 664 پاتولوژی، 6 هزار و 913 مورد سم‌شناسی، یک‌هزار و 145 مورد سرولوژی و تشکیل 174 کمیسیون را از جمله اقدام‌های پزشکی قانونی استان در هفت ماهه نخست امسال عنوان کرد.
وی در بحث فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی پزشکی قانونی بیان داشت: برگزاری جلسات کمیته اجرایی آموزش و توانمندسازی استان و برگزاری نخستین جلسه این کمیته در آبان جاری جزو اقدام‌ها بوده است.
آیتی‌فیروزآبادی، تشکیل ستاد و شورای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد کمیته استانی طب و قضا و برگزاری دو جلسه با حضور پزشکان و قضات استان را از دیگر برنامه‌های پزشکی قانونی در سال جاری ذکر کرد.
وی تصریح کرد: اختصاص سه هزار متر زمین در موقعیت مکانی مناسب برای پروژه سالن تشریح و آزمایشگاه پزشکی قانونی لنگرود، برطرف کردن موانع اجرایی آغاز عملیات احداث سالن تشریح پزشکی قانونی تالش و... از دیگر اقدام‌های این سازمان بوده است.
این مسئول، نصب شش دوربین مداربسته در مراکز پزشکی قانونی شهرستان‌های استان را از مهم‌ترین اقدام‌ها برشمرد و یادآور شد: با نصب دوربین مداربسته در مراکز پزشکی قانونی شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر، تالش، صومعه‌سرا و فومن، تصویر این مراکز در مرکز استان دیده می‌شود.
وی از افزایش نصب دوربین‌های مداربسته در سه شهرستان دیگر استان در آینده نزدیک خبر داد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول