اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی زنجان خبر داد:

معاینه بیش از 14 هزار نوآموز زنجانی در طرح سنجش سلامت

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اتمام طرح سنجش نوآموزان استان زنجان گفت: در این طرح تعداد 14 هزار و762 نوآموز زنجانی معاینه شدند.

معاینه بیش از 14 هزار نوآموز زنجانی در طرح سنجش سلامت
نسرین تهذیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در طرح سنجش نوآموزان از نظر شنوایی، بینایی و آمادگی جسمانی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: در این ارزیابی تعداد 12 هزار و 799 نفر از نو‌آموزان به مدارس عادی معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینکه تعداد یک هزار و 963 نفر از نوآموزان از مرحله نخست به مرحله تخصصی معرفی شده‌اند، افزود: از این تعداد 492 نوآموز مشکل شنوایی داشتند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه در ارزیابی سنجش کودکان تعداد 179 نفر نمره لازم را در آمادگی تحصیلی کسب نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: تعداد پنج نفر نیز در مرحله نخست بعد از ارزیابی توسط آزماینده‌های تحصیلی به مرحله تخصصی رفتاری ارجاع داده شده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه تعداد 252 نفر از نوآموزان بیش از یک مشکل داشتند، یادآور شد: 13 نفر از نوآموزان دارای مشکل بینایی و شنوایی، 107 نوآموز دارای مشکل بینایی و آمادگی تحصیلی و تعداد 46 نفر نیز دارای مشکل شنوایی و آمادگی تحصیلی بودند.
تهذیبی با بیان اینکه از 14 هزار و 762 نوآموز 86 نفر دارای هر سه مشکل بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی بودند، افزود: نوآموزان دارای مشکلات مختلف برای درمان به مراکز مختلف درمانی معرفی شده‌اند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با بیان اینکه در داخل پایگاه نوآموزان از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، معاینات پزشکی و بررسی سلامت ارزیابی شده‌اند، عنوان کرد: در صورت عدم همکاری کودک یا مشاهده علائم بیماری نوآموزان مورد ارزیابی تخصصی قرار می‌گرفتند.
وی با بیان اینکه نوآموزان در هشت پایگاه استان مورد سنجش سلامت قرار گرفته‌اند، افزود: از این هشت پایگاه تعداد سه پایگاه ثابت در شهر زنجان به نوآموزان خدمات ارائه می‌دادند.
تهذیبی به دانش‌آموزان استثنایی و نیازهای آنان نیز اشاره کرد و گفت: اصطلاح دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یا استثنایی به دانش آموزانی اطلاق می‌شود، که به برنامه آموزشی خاصی نیاز دارند و این آموزش نیازهای یادگیری منحصر به فرد آنها را فراهم می‌کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با بیان اینکه مجموعه آموزش و پرورش استثنایی در استان زنجان با 850 دانش‌آموز و 350 معلم اداره می‌شود، اذعان داشت: تعداد 30 آموزشگاه‌ و در سطح استان وجود دارد که گروهی آموزشگاه‌های کودکان استثنایی و تعدادی نیز با عنوان مراکز اختلالات یادگیری در مدارس که به دانش‌آموزان عادی که دچار مشکلات یادگیری هستند، سرویس می‌دهند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول