اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد:

اجرای طرح مطالعه‌ یاوران در 10 مدرسه اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از اجرای طرح ابتکاری استان اردبیل با عنوان مطالعه‌یاوران در 10 مدرسه راهنمایی 10 شهرستان استان اردبیل خبر داد.

اجرای طرح مطالعه‌ یاوران در 10 مدرسه اردبیل
صادق فرهمندامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این طرح ابتکاری که جزییات آن را به کشور ارائه داده‌ایم بر اساس منویات مقام معظم رهبری در فراگیر شدن فرهنگ مطالعه قصد ورود به شبکه‌های اجتماعی و مردمی را داریم.
این مسئول در ادامه اظهار داشت: برای ورود به شبکه‌های اجتماعی و در قالب گروه‌ها، اقشار و اصناف مختلف این طرح با گستردگی بیشتر و محدوده‌وسیع‌تر انجام می‌شود ولی در ابتدای برنامه سعی کردیم دانش‌آموزان علاقمند را به عضویت مطالعه یاوران درآوریم.
فرهمندامین ادامه داد: در قالب این برنامه دانش‌آموزان عضو طرح مطالعه یاوران می‌توانند در هر بار مراجعه حدود 10 کتاب امانت گرفته و بین دانش‌آموزان و افراد دیگر توزیع کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان داشت: افرادی که این کتاب‌ها را دریافت می‌کنند باید بعد از مطالعه خلاصه و چکیده آن را تحویل دهند تا این امر زمینه ترغیب و تشویق عموم مردم به مطالعه و عضویت در کتابخانه‌ها را فراهم آورد.
وی تصریح کرد: با این حرکت امیدواریم وضعیت مطالعه در استان بهبود یابد به طوری که سرانه مطالعه کشور 76 دقیقه و در استان اردبیل 56 دقیقه است که انتظار می‌رود تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم به دو ساعت ارتقا یابد.
این مسئول بیان داشت: طرح مطالعه یاوران در 10 مدرسه و با مشارکت 300 مطالعه یاور در حال اجراست و سازماندهی‌ها نیز به شکل منسجم و شبکه‌ای انجام شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرامیداشت نوزدهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران این هفته را فرصتی مناسب برای فراگیری فرهنگ کتاب و کتابخوانی معرفی کرد.
وی ادامه داد: در جلسه اخیر که به صورت مشترک با صدا و سیما برگزار کردیم قرار شد صدا و سیما با تولید و پخش برنامه‌های با محتوای ترویج فرهنگ مطالعه زمینه یک تحول را در کشور فراهم کند.
این مسئول از تولید و پخش20 برنامه در صدا و سیما به صورت مشارکتی با محتوا، موضوع و برنامه‌سازی‌های ویژه با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های استان خبر داد و بیان داشت: قرار است این برنامه‌ها در زمان‌های مختلف پخش شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: قرار است کار گروه تخصصی نیز در این زمینه فعالیت کند تا برنامه‌هایی که به صورت مشارکتی ساخته و پخش می‌شود با نظارت آنها انجام شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول