اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

هنرمند اردبیلی درخشید؛

«عروسی عشایر» فیلم منتخب و پرمخاطب جشنواره حقیقت

خبرگزاری فارس: با برگزاری جشنواره سینمایی حقیقت فیلمساز اردبیلی با تهیه و تولید فیلم عروسی عشایر به عنوان فیلم پرمخاطب این جشنواره درخشید.

«عروسی عشایر» فیلم منتخب و پرمخاطب جشنواره حقیقت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تهیه‌کننده این فیلم عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: ما با تهیه و تولید این فیلم مستند سعی کردیم تا آداب و رسوم عروسی را در مناطق عشایری مغان به تصویر بکشیم که این فیلم با استقبال خوب علاقمندان و انتخاب داوران قرار گرفت.
احد بیوته افزود: با انتخاب شدن این فیلم در حقیقت مصمم شدیم تا آثار ارزشمند دیگری را در این حوزه تهیه کنیم تا بتوانیم دین خود را به منطقه مغان و عشایر غیور این خطه ادا کنیم.
وی به ویژگی‌های فیلم عروسی عشایر اشاره کرد و ادامه داد: در این فیلم که با ساختار حقیقی و بیان واقعیت‌ها تدوین، تهیه و آماده شده است، سعی کردیم به صورت گذرا به زندگی عشایر به ویژه فرهنگ‌ها، آداب و رسوم آنها توجه کرده و نگاهی بیندازیم.
بیوته از ویژگی‌های دیگر این فیلم به مقاومت، سادگی، به تصویر کشیدن زیبایی طبیعت عشایر و بیان بسیاری از آداب و رسوم فراموش شده منطقه عشایری مغان اشاره کرد و گفت: در این فیلم سعی کردیم بخشی از زندگی ایل شاهسون را که در هنگام پاییز و زمستان در قشلاقات مغان و بهار و تابستان در ییلاقات به سر می‌برند با زیبایی‌های خاص به تصویر بکشیم که همین انتخاب موضوع و برگزیده کردن تصاویر سبب شد تا داوران این جشنواره تندیس، لوح تقدیر و جایزه ویژه جشنواره حقیقت را به این فیلم اختصاص دهند.
به گزارش فارس، تهیه‌کننده فیلم مستند عروسی عشایر اضافه کرد: ما در قالب این فیلم سعی کردیم علاوه بر نشان دادن زیبایی‌های ظاهری، عظمت غنای فرهنگ بومی را که در زندگی جوامع عشایری موج می‌زند، به خوبی نشان داده و برخی دیگر از ویژگی‌هایش را نیز در قالب‌های عروسی به خوبی نشان دهیم.
بیوته خاطر نشان کرد: این فیلم به کارگردانی حسن قهرمانی در حوزه مستند قوم‌شناسی به عنوان فیلم منتخب برگزیده شده و قرار است در جشنواره‌های دیگر نیز این فیلم ارزشمند به نمایش گذاشته شود.
وی تمام اصالت امروز ایرانیان را در سایه پایداری و حفظ و صیانت جامعه عشایری از باورها، اعتقادات و ارزش‌ها توصیف کرد و افزود: اگر پیشرفت تمدن‌ها چیزی را به ما هدیه می‌دهد، ده‌ها چیز را از ما می‌گیرد که نباید اجازه دهیم برخی از آداب و رسوم و فرهنگ ما در این تبادلات فرهنگی به ورطه فراموشی سپرده شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول