اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار آذربایجان شرقی:

جشنواره غدیر موجب تقویت باورهای دینی و معرفتی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی در پیام خود به نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر گفت: جشنواره غدیر موجب تقویت باورهای دینی و معرفتی می‌شود.

جشنواره غدیر موجب تقویت باورهای دینی و معرفتی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  "احمد علیرضا بیگی" در پیامی به نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر در تبریز اظهار داشت: امام معصوم ،محور گردش هستی ،قطب عالم وجود ،واسطه فیض الهی به جهان هستی و میزان اعمال است و حضرت علی (ع) که سرسلسله امامت، مفسر قرآن با علم و عمل خود  و مربی تمام موجودات به سوی کمال و رستگاری و آیینه جامع تمام فضایل الهی است .
وی در ادامه این پیام آورده است: حضرت علی (ع) انسان کامل ،قرآن ناطق ،هدف آفرینش هستی ،جمع اضداد و الگویی برای بشریت در تمام ادوار تاریخ است .به راستی که تاریخ چنین انسانی به خود ندیده است و مانند او نه بوده و نه خواهد بود .
بیگی افزود:‌ معرفت و شناخت کامل شخصیت والای امیر المومنین علی(ع) ،و جایگاه او در جهان هستی و حیطه عقول بشری نمی گنجد، چنانکه پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند :ای علی ،تو را هیچکس نشناخت  به جز خدا و من .
وی ادامه داد:  بشر چگونه می تواند شخصیت والای او را توصیف کند ،در حالی که توصیف هر جنبه از شخصیت او ،مانند غواصی در اقیانوس بیکران معارف الهی است که در کوزه های عقول ما نمی‌گنجد.
و غدیر که نه تکریم علی (ع)، بلکه تکریم انسان بود،که در سایه هدایت الهی، پیشوایی چون او داشته باشد .
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با محوریت غدیر افزود: اکنون که ابعاد گسترده شخصیت امام علی (ع) ،بیش از ادوار گذشته شناخته شده است، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری غدیر، موجب معرفت هر چه بیشتر به نقش او در ماندگاری دین اسلام و تقویت باورهای دینی و معرفتی شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که حضور مشتاقانه هنر مندان و تلاش خالصانه  دست اندرکاران توانسته باشد ،شمه ای از شخصیت آن امام همام را بشناساند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول