اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه درمیان:

غدیر محور وحدت مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان درمیان گفت: غدیر محور وحدت مسلمانان و نقطه عطفی در تاریخ اسلام است.

غدیر محور وحدت مسلمانان است
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری در جمع مردم شهر اسدیه اظهار داشت: در خطبه غدیر، دنیایی از معرفت نهفته است و در آن روز پیامبر نه تنها امامت امیرالمومنین علی (ع) را اعلام کرد بلکه ولایت دوازده امام را نیز بیان فرموده است.
امام جمعه مرکز شهرستان درمیان با بیان اینکه مسئله جانشینی، امری بسیار واضح و روشن و از نظر سیاسی، وسیله‌ای برای از میان برداشتن اختلافات میان مسلمانان است، ادامه داد: غدیر، عصاره و نتیجه آفرینش، چکیده تمام ادیان الهی و ضرورتی بود که باید برای هدایت، ارشاد مردم و ادامه رسالت انبیای الهی به وجود آمد.
وی با اشاره به عینیت‌بخشی مفهوم مقدس ولایت اسلامی، به وسیله پیامبر اکرم (ص) در روز عید غدیر اظهار داشت: واقعه غدیر در آخرین سال از حیات پیامبر گرامی اسلام (ص)، در 18 ذی‌الحجه و در مکانی به نام خم به وقوع پیوست.
امام جمعه درمیان ضمن اشاره به عقاید مردم مذاهب مختلف، آن را به سه دسته گروه‌بندی کرد و اذعان داشت: گروه اول مردم عوام اهل سنت هستند که به باور آنها، غدیر روزی است که پیغمبر گرامی اسلام(ص)، همه مردم را در مکانی جمع کردند و سفارش حضرت علی(ع) را به آنها کردند.
سنجری دسته دوم را مردم عامه شیعه دانست و گفت: اینها بر این عقیده‌اند که در روز غدیر که پیامبر(ص)، امیرالمومنین علی (ع) را به عنوان جانشین و امام بعد از خود معرفی کرده است.
وی گروه سوم را علما و دانشمندان شیعه و سنی معرفی کرد و افزود: علما و دانشمندان شیعه و سنی که اهل تحقیق بوده و با کتاب‌ها و تاریخ سر و کار دارند، روز غدیر را بهتر درک کرده و می‌دانند که در خطبه‌ غدیر، دنیایی از معرفت نهفته است و در آن روز پیامبر نه تنها امامت امیر المومنین علی (ع) را عنوان کرد بلکه ولایت دوازده امام را نیز بیان فرموده است .
امام جمعه درمیان ضمن اشاره به جمله "من کنت مولاه فهذا علی مولاه" خاطرنشان کرد: این جمله اوج خطبه‌ پیغمبر است که در آن، پیامبر(ص) 55 مورد را در وصف ولایت، وصایت، خلافت، حکومت و فضیلت علی (ع) تصریح کرده است.
سنجری مسئله جانشینی، امری بسیار واضح و روشن و از نظر سیاسی، وسیله‌ای برای از میان برداشتن اختلافات و افتراق میان مسلمانان دانست و افزود: ضرورت اجتماعی در آن زمان نیز اقتضا می‌کرد که بنیانگذار مکتب اسلامی، جانشینی را برای خود انتخاب کند.
وی با بیان اینکه واقعه غدیر، محور وحدت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) بعد از پیامبر اکرم(ص)، برای حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی تلاش‌های بسیار و در این راه صبر و بردباری و استقامت از خود نشان داد.
امام جمعه شهر اسدیه ادامه داد: با نگاهی به تاریخ در می‌یابیم که امام علی(ع) و پیروان آن حضرت، بیشترین نقش را در وحدت میان مسلمانان ایفا کردند.
این عالم دینی مسلمانان را به نشر و گسترش پیام غدیر فرا خواند و افزود: دشمنان همواره به دنبال کاهش اثرگذاری فرهنگ و نشر پیام غدیر بوده و هستند، بنابراین ما موظف هستیم، با انجام برنامه‌های فرهنگی عمیق و تاثیرگذار اقدامات آنان را ناکام و با ترویج فرهنگ غدیر و تبیین امامت و ولایت در جامعه، در مسیر حفظ و زنده نگه داشتن فرهنگ علوی گام برداریم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول