اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار خراسان جنوبی:

استحکام اسناد و کثرت راویان غدیر بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: کمتر مقطعی را در تاریخ اسلام می‌توان یافت که از لحاظ سند، اطمینان وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمانان در قوت و استحکام نظیر رویداد مهم غدیر باشد.

استحکام اسناد و کثرت راویان غدیر بی‌نظیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید در مراسم برنامه‌ریزی به منظور برگزاری هفته بسیج اظهار داشت: برخی افراد غدیر خم را متعلق و منحصر به شیعیان می‌دانند در حالی که نه تنها اینگونه نیست بلکه غدیر نقطه کمال ادیان الهی است و متعلق به تمامی بشریت است. غدیر چکیده رسالت انبیا و ولایت فقیه چکیده غدیر است.
استاندار خراسان جنوبی زندگی پیامبر اسلام را حیات طیبه‌ای دانست که دارای اعجاب و اعجاز فراوانی است و در بین واقعه غدیر در ابعاد مختلف دارای درخشندگی و تلالو خاصی در تاریخ اسلام است و کمتر مقطعی را در تاریخ اسلام می‌توان یافت که از لحاظ سند، اطمینان وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمانان در قوت و استحکام نظیر این رویداد مهم باشد.
رشید با بیان اینکه غدیر منحصر به یک مذهب و تفکر خاص نیست، افزود: غدیر متعلق به تمام بشریت بوده و نقطه کمال ادیان الهی، امامت و رسالت است.
وی به پیام مقام معظم رهبری در برائت از مشرکان در مراسم حج امسال اشاره کرد و افزود: پیام برائت ایشان از مشرکان در مراسم حج امسال منشوری است مستحکم و اساسی برای مدیریت جوامع انسانی و مدعیان دروغین دموکراسی و مدافعان پوشالی حقوق بشر در دنیا که در برابر عمق، استحکام و جامعیت سخنان نغز، سازنده و متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حرفی برای گفتن ندارند.
استاندار خراسان جنوبی به واقعه غدیر از دیدگاه اهل سنت اشاره کرد و گفت: برخی از بزرگان اهل سنت واقعه ی غدیر را (حدیث حسن) نامیده‌اند، برخی دیگر از آن به عنوان(روایت صحیح ) یاد کرده و گروهی دیگر نیز آن را (متواتر) نامیده‌اند که هریک از این موضوعات در مباحث علمی و فقهی دارای جایگاه خاصی است.
رشید با بیان اینکه غدیر معرفی اندیشه و فرهنگ امامت است، گفت: غدیر تنها یک بحث تاریخی و عقیدتی بی ارتباط با جامعه جهانی نیست بلکه غدیر و امامت و ولایت حلقه وصل تمام بندگان با پروردگار است.
استاندار خراسان جنوبی به گرامیداشت ایام‌الله بسیج در ایران اشاره کرد وافزود: هفته بسیج از مهم‌ترین ایامی است که باید هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود.
رشید خاطرنشان کرد: در تبیین درست اندیشه بسیجی باید به سمتی برویم که این تبلور در همه جای کشور بیش از پیش نمود داشته باشد.دشمن با تمام وجود در پی ضربه به انقلاب اسلامی است که باید تمام مسئولان با همه وجود با حفظ وحدت و انسجام در راستای تقویت آن بکوشند.
استاندار خراسان جنوبی جهت اصلی انقلاب اسلامی را توجه به محرومان و اقشار آسیب پذیر دانست و افزود: این رویه در تفکر بسیج نیز به خوبی نمود داشته که باید به خاطر آن خداوند را شکر گزار بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول