اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

دنیای بدون آنتی‌بیوتیک در حال ایجاد است

خبرگزاری فارس: متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: زمانی جهان بدون آنتی‌بیوتیک داشتیم و در حال حاضر دنیای بدون آنتی‌بیوتیک در حال ایجاد است.

دنیای بدون آنتی‌بیوتیک در حال ایجاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، توفیق یعقوبی عصر امروز در همایش سراسری مقاومت به داروهای ضد میکروبی و تجویز منطقی آنها اظهار داشت: مقدار نامناسب آنتی‌بیوتیک موجب گسترش بیماری‌های عفونی می‌شود.
وی خواستار آموزش مناسب برای بهداشت عمومی شد و افزود: از پاک‌کننده‌های محیطی باید استفاده مناسب شود.
یعقوبی مسافرت‌های بین‌المللی را از عوامل انتشار بیماری‌ها برشمرد و بیان داشت: مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها از زمان کشف این دارو به وجود آمده است.
متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه زمانی دنیای بدون آنتی‌بیوتیک داشتیم، تصریح کرد: دنیای بدون آنتی‌بیوتیک در حال ایجاد است.
 
*سازمان‌های جهانی از تولید آنتی‌بیوتیک‌ها پشتیبانی کنند
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز در این همایش به روند مقاومت آنتی‌بیوتیکی در ایران اشاره کرد و گفت: کارخانه‌های داروسازی در حال حاضر به دلایل مالی آنتی‌بیوتیک‌های جدید تولید نمی‌کنند.
محمود نبوی با بیان اینکه داروهای انگلی به دلایل مالی تنها در کشور چین تولید می‌شود، افزود: سود تولید دیگر داروها برای کارخانه‌های داروسازی بیشتر از آنتی‌بیوتیک‌هاست.
وی بر پشتیبانی سازمان‌های جهانی در تولید آنتی‌بیوتیک‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: روند ساخت داروهای آنتی‌بیوتیک در جهان کند است و کسی هزینه آن را پرداخت نمی‌کند.
نبوی تولید بیشتر آنتی‌بیوتیک‌ها را از کپک‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این ماده در طبیعت وجود دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان اینکه آمار کلی شیوع مقاومت آنتی‌بیوتیک در ایران نداریم، اذعان داشت: سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر بر کنترل عفونی بیمارستان‌ها تاکید دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول