اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر آبفای گچساران:

تکمیل فاضلاب شهری گچساران 17 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب شهری گچساران گفت: پروژه فاضلاب شهری این شهر برای تکمیل شدن به 17 میلیارد دیگر اعتبارات نیاز دارد.

تکمیل فاضلاب شهری گچساران 17 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امید صالحی عصر امروز در جلسه بررسی روند اجرایی پروژه‌های گچساران اظهار کرد: به توجه به ضرورت وجود تصفیه‌خانه در شهرها، طرح ساخت تصفیه‌خانه گچساران از سال 84 تصویب و اجرایی شد.
رئیس آبفای گچساران عنوان داشت: با گذشت 7 سال از آغاز عملیات تصفیه‌خانه شهری گچساران، تنها 7 کیلومتر از این پروژه کار شد که در طول شش ماه گذشته افزون بر 7 کیلومتر از این پروژه عملیاتی شده است.
صالحی وجود برخی مشکلات در زمینه هماهنگی و تعهدات عمل مشاور تصفیه‌خانه با کارفرمای این طرح را مهم‌ترین علت کندی روند پیشرفت این پروژه عنوان کرد.
وی گفت: در صورتی که مشاور این پروژه به‌خوبی به انجام امور محوله بپردازد اعتبارات اختصاص ‌یافته در زمان لازم جذب هزینه می‌شود.
این مقام مسئول در گچساران میزان اعتبار هزینه ‌شده برای اجرای فاضلاب شهری گچساران را افزون بر 9.5 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به نیازسنجی انجام گرفته در سرفصل اعتبارات مورد نیاز این پروژه، بیش از 17 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه مورد نیاز است.
صالحی محل تأمین اعتبار پروژه فاضلاب شهری گچساران را از محل اعتبارات ملی عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه تاکنون 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه بیش از 97 درصد خط انتقال در این پروژه کار شده، تصریح کرد: در گچساران 207 کیلومتر شبکه توزیع آب وجود دارد که به تناسب این میزان باید شبکه فاضلاب کار شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری گچساران ابراز داشت: برای راه‌اندازی فاز اول پیش تصفیه‌خانه گچساران افزون بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه نیاز است.
صالحی گفت: در سفر سوم رئیس جمهور به این استان، 60 میلیارد ریال برای تصفیه‌خانه‌های یاسوج، گچساران، دهدشت، چرام و سی‌سخت مصوب شده است که این اعتبار به تدریج اختصاص می‌یابد.
وی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در گچساران را یک ضرورت دانست و افزود: این امر با سلامت شهروندان رابطه مستقیمی دارد.
صالحی عنوان داشت: راه اندازی این تصفیه‌خانه به حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی محیط شهری، افزایش سطح بهداشت مردم و حفظ منابع آبی که سرمایه نسل‌های آینده است، می‌انجامد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از تامین آب، بحث تصفیه آب و برگرداندن پساب‌ها به چرخه مصرف دوباره زندگی مردم از وظایف مهم آبفای شهری است.
صالحی افزود: برای سلامت محیط زیست، بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی و نیز در راستای صرفه اقتصادی لازم است این آب‌ها دوباره بازیافت شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول