اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار رشت:

وضعیت فاضلاب حاشیه شهر رشت زجرآور است

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت با بیان اینکه در بحث فاضلاب شهر رشت به شدت با مشکل مواجه‌ایم گفت: وضعیت فاضلاب حاشیه شهر رشت برای مردم و مسئولان ناهنجار و زجرآور است.

وضعیت فاضلاب حاشیه شهر رشت زجرآور است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات عمرانی و خدمات زیربنایی شهرستان رشت با تبریک ایام عید قربان و غدیر اظهار داشت: رشت به عنوان مرکز استان و کلانشهر محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال کشور است.
وی تراکم و ازدیاد جمعیت در شهرستان رشت را بسیار خواند و افزود: روزانه با جمعیت شناور در شهر رشت مواجه هستیم.
عظمتی با اشاره به جهش طرح‌های عمرانی در سال‌های اخیر در شهرستان رشت، تصریح کرد: پروژه عظیم مسکن مهر در شهر رشت در حال اجراست.
فرماندار رشت به دغدغه انجام زیرساخت‌ها در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در ایجاد فضاهای عمومی و خدماتی با مشکل مواجه‌ایم و این امر توجیهی ندارد.
وی ساخت‌وسازهای بی‌رویه را از مشکلات شهر رشت برشمرد و خاطرنشان کرد: توسعه شهر رشت جلوتر از دستگاه‌های مختلف است.
عظمتی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر رشت از ابتدا با طراحی صورت گرفته است، ابراز داشت: در بحث فضای سبز، فاضلاب، گاز، پمپ بنزین، سالن‌های ورزشی، مسجد و اماکن ورزشی مسکن مهر رشت نباید با مشکل مواجه شویم.
فرماندار رشت بیشترین کشاورزی گیلان را در این شهر معرفی کرد و یادآور شد: بیش از 70 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان در شهرستان رشت قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه یک سوم مزارع گیلان در شهرستان رشت است، اذعان داشت: آبیاری رشت کاملاً متکی به سد سفیدرود است و منابع آبی شهرستان از این سد تامین می‌شود.
به گفته عظمتی، تنها 1.5 درصد نهرهای رشت در بخش کشاورزی بتونی شده و 30 درصد آب به هدر می‌رود.
فرماندار رشت آبگرفتگی منطقه پیربازار رشت را از مشکلات 20 ساله این شهرستان معرفی کرد و اظهار داشت: مرکز دهستان پیربازار در بارندگی‌های اخیر دچار آبگرفتگی شد.
وی ادامه داد: با هر بارندگی در سطح شهر رشت دچار آبگرفتگی می‌شویم و فاضلاب شهر ظرفیت هدایت آب‌های سطحی را ندارد.
عظمتی با بیان اینکه نهرهای داخل شهر رشت از بین رفته است، تصریح کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی به عهده شهرداری است و عدم انجام آن قابل توجیه نیست.
فرماندار رشت جماران، چهار راه میکائیل و ... را از نقاطی عنوان کرد که در بارندگی‌ها دچار آبگرفتگی می‌شوند.
وی به وضعیت کمربندی شهر رشت اشاره کرد و گفت: احداث کمربندی رشت با 7 میلیارد تومان اعتبار اولیه می‌تواند آغاز شود.
عظمتی احداث کمربندی رشت را در مواقع بارندگی و تعطیلات موثر دانست و خاطرنشان کرد: کمربندی رشت در شکسته شدن ترافیک شهر موثر است.
فرماندار رشت وضعیت فاضلاب و آب را از جمله مشکلات برشمرد و ابراز داشت: با اختصاص اعتبار قابل قبول می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.
وی با بیان اینکه در بحث فاضلاب شهر رشت به شدت با مشکل مواجه‌ایم، بیان داشت: وضعیت فاضلاب حاشیه شهر رشت برای مردم و مسئولان ناهنجار و زجرآور است.
عظمتی به تامین 30 میلیارد ریال برای تکمیل زیرسازی راه‌های روستایی شهرستان رشت اشاره کرد و اذعان داشت: ارائه بهینه مهندسی کمربندی خمام، اجرای روکش آسفالت چوکام خمام، انتقال محور جاده کانال از آب منطقه‌ای به اداره راه و ترابری و برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز جاده رشت به سنگر از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان بوده و در حال پیگیری است.
 
*رانش زمین در منطقه امامزاده هاشم
مدیرکل راه و ترابری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به رانش زمین در منطقه امامزاده هاشم جاده رشت به قزوین گفت: تا کنون چند مرحله برف‌روبی در جاده‌های استان انجام شده است.
سبحان‌الله علیپور خواستار پرداخت 3 میلیارد تومان مطالبات اداره راه و ترابری گیلان شد و افزود: به ازای هر کیلومتر گارد ریل جاده سنگر مبلغ 50 میلیون تومان نیاز است.
وی به تردد روزانه یک‌هزار کامیون از منطقه آزاد و بندر انزلی به طرف رشت و تهران اشاره کرد و بیان داشت: احداث میدان در راه‌های شریانی ممنوع است.

*آب‌بندان‌های رشت لایروبی می‌شود
مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: 5 هزار و 100 کیلومتر زهکشی در استان وجود دارد.
سیف‌الله آقابیگی به افزایش حدود 300 میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: آب‌بندان‌ها به عنوان منبع دوم آبی گیلان محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه بیشترین آب‌بندان‌های گیلان در شهرستان رشت است، اذعان داشت: آب‌بندان‌های این شهرستان در حال لایروبی است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول