اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست اداره کل اوقاف خوزستان خبر داد:

هزینه 350 میلیون تومانی برای نوسازی بقعه علی‌ابن مهزیار

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل اوقاف خوزستان از هزینه‌کرد بیش از 350 میلیون تومان برای بقعه علی‌ابن مهزیار اهوازی خبر داد و گفت: این پروژه در محله فونداسیون است.

هزینه 350 میلیون تومانی برای نوسازی بقعه علی‌ابن مهزیار
حجت الاسلام سیدعلی میرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: کار نوسازی و اجرای طرح توسعه بقعه علی ابن مهزیار اهوازی از 27 شهریور ماه امسال آغاز شد و طرح اکنون در مرحله فونداسیون قرار دارد و سرعت این پروژه نیز رضایت‌بخش است.
وی با اشاره به هزینه‌های انجام شده برای این پروژه گفت: تاکنون برای اجرای این طرح در اهواز مبلغ 3.5 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: اجرای طرح از شتاب مناسبی برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود که طبق برنامه در مدت 14 ماه به مرحله سفت کاری و تحویل برسد.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: امسال مبلغ 80 میلیارد ریال اعتبار صرف مرمت و تجهیز بقاع متبرکه استان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: خوزستان دارای204 بقعه متبرکه است که از این تعداد بیش از 100 بقعه با نبود امکانات و وضعیت نامساعد فیزیکی و ظاهری مواجه هستند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها 64 بقعه متبرکه در خوزستان قابل استفاده است که از این تعداد نیز 25 بقعه از امکان پذیرش زایران به صورت روزانه برخوردارند.
میرمحمدی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید با سعی و تلاش به تبدیل بقاع متبرکه و حرم امامزادگان به قطب فرهنگی و معرفتی در جامعه کمک کنند.
وی تأکید کرد: بصیرت افزایی، ارتقای تفکر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان از مهم‌ترین نتایج تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی محسوب می‌شود.
سرپرست اداره اوقاف استان خوزستان در ادامه سخنان خود به تشریح ویژه برنامه‌های برگزار شده این سازمان در دهه ولایت پرداخت و اظهار داشت: همزمان با عید غدیر خم مراسم باشکوهی با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت در 40 بقعه شاخص استان خوزستان برگزار شد.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: راه اندازی 15 ایستگاه صلواتی و برپایی نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف استان خوزستان در بقعه‌های متبرکه و حرم امامزادگان استان خوزستان بود.
میرمحمدی بیان داشت: برگزاری مسابقه غدیر، نصب بنر با موضوعات غدیر و ولایت در سراسر استان، ارسال 40 هزار پیامک اعلام برنامه های اوقاف، اجرای برنامه نورافشانی، توزیع بسته‌های فرهنگی و دعوت از سخنرانان استانی و کشوری در راستای شفافیت عظمت غدیر از برنامه‌های اداره اوقاف خوزستان در راستای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در بین جوانان و نوجوانان است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول