اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله نوری همدانی:

قیام‌کنندگان جنبش وال‌استریت ‌باید در برابر ببرهای کاغذی تا سقوط ‌ایستادگی کنند‌

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: قیام‌کنندگان جنبش وال‌استریت ‌باید در برابر ببرهای کاغذی تا سقوط ‌ایستادگی کنند‌.

قیام‌کنندگان جنبش وال‌استریت ‌باید در برابر ببرهای کاغذی تا سقوط ‌ایستادگی کنند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید بسیجی کشور با تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: حکومت یکی از موضوعات مهم در زندگی انسان‌ها که در تمامی ابعاد زندگی بشر تاثیرگذار است.
وی گفت: ایجاد حکومت صالح و مبارزه با حکومت‌های فاسد نخستین گام انبیای الهی بوده و پیامبر اسلام(ص) نیز از همان ابتدای تاسیس دین مبین اسلام به مسئله حکومت توجه داشتند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه پیامبر نخستین بار در جلسه دعوت خویشان به اسلام بحث حکومت و جانشینی حضرت علی(ع) را عنوان کرد، افزود: ایشان در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و آخرین مرحله آن نیز روز گذشته و مصادف با روز عید غدیر بود. 
وی بااشاره به تاکید قرآن کریم بر مسئله ولایت در آیه سوم سوره مائده گفت: در جهان 2 نوع حکومت دینی و غیر دینی وجود دارد و اساتید دانشگاه‌ها و مجامع علمی که بیشتر با جوانان سر و کار دارند، باید به گفت‌وگو و تشریح این دو نوع حکومت از منظر غدیر بپردازند.
آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: در جوامع انحراف از غدیر مایه بسیاری از مشکلات شده و این اتفاق نخستین بار توسط معاویه صورت گرفت که امامت را به سلطنت تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه در اسلام برای روزهای غیبت امام همه تکالیف روشن شده و ویژگی‌های ولی جامعه کاملا مشخص است، گفت: در اسلام حاکم جامعه، پیامبر(ص) یا امام معصوم(ع) یا جانشین امام معصوم و در غیبت او ولی فقیه زمان است.
این مرجع تقلید با تاکید بر ویژگی‌های بارز رهبر کبیر انقلاب خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با روش و عملکرد خود اسلام ناب را به مردم و جهانیان نشان داد و امروز ما هم باید با گفتار، عمل و اخلاقمان اسلام را تبلیغ کنیم.
وی افزود: راه اسلام راه روشنی است و امروز که در کشورهای اسلامی و سپس در کشورهای اروپایی با بیداری اسلامی روبه‌رو  هستیم باید بدانیم که این حرکت ها در ابتدا از ملت ایران سرچشمه گرفته است.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به سوره انفال و نحوه تقسیم منابع اسلامی از منظر اقتصاد اسلامی گفت: مشکل حکومت‌های اروپایی و علت قیام‌های مردم در این کشورها از جهت دیگری به مسئله غدیر باز می گردد و آن هم انحراف از مسیر اقتصاد اسلامی است.
وی ادامه داد: نظام سرمایه‌داری یک نظام باطل است و از نظر اسلام نحوه تقسیم منابع ثروت و بیت المال در بین مردم کاملا مشخص است.
استاد حوزه تصریح کرد: فقر، جهل و ظلم سه موردی است که باید در حکومت اسلامی از بین برود و در کشورهایی که امروز با جنبش هایی همچون جنبش وال استریت مواجهند، حکومت‌ها با زر‌وزور، تزویر شکل گرفته اند و در این کشورها آراء، احزاب و گروه ها با پول خریده می‌شوند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه کیفیت یک حکومت محور عدالت است، خاطرنشان کرد: این عدالت باید در سطح کشوری و همچنین در عرصه بین‌الملل اعمال شود ولی قائل شدن حقوقی همچون حق وتو برای یک کشور خاص از مصادیق بارز بی عدالتی است.
وی اظهار داشت: اسلام دین کاملی است و همه مشکلات جهان را حل می‌کند و نخبگان و دانشمندان جامعه به عنوان سرآمد جوامع باید در مسیر غدیر حرکت کنند و امیدواریم با حرکت نخبگان و اساتید کشور در این مسیر اسلام ناب و برگرفته از غدیر را به جهانیان معرفی کنیم.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر هدف بزرگ انقلاب اسلامی ایران در وحدت مستضعفان جهان و همچنین ارائه اسلام اصیل به جهانیان گفت: 99 درصدی که در مقابل یک درصد سرمایه دار دنیا قیام کرده‌اند باید در برابر ببرهای کاغذی تا سقوط آنها ایستادگی کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول