اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

آمانو خود را عروسک‌ دست آمریکا کرد

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش اخیر آمانو پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای ایران خلاف واقعیت است و آمانو با این اقدام خود را عروسک‌ دست آمریکایی‌ها کرد.

آمانو خود را عروسک‌ دست آمریکا کرد
حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر نظر خود نسبت به گزارش اخیر آمانو در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهار داشت: آمانو عروسکی در دست آمریکا و استکبار جهانی است و اراده‌ای از خود برای بیان واقعیت‌ها ندارد.
وی به سازمان‌های جهانی بین‌المللی در دنیا اشاره کرد و افزود: سازمان‌های حقوق بشر، انرژی هسته‌ای و حتی سازمان ملل لیاقت آزاد بودن و شایستگی بیان انعکاس مسائل را به صورت آزادانه ندارند و آمانو نیز از قبیل این افراد محسوب می‌شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افرادی مانند آمانو از عروسک‌هایی در دست آمریکا هستند، تصریح کرد: این افراد به صورت کامل از رفتار‌های آمریکا و کشور‌های غربی الگو‌برداری می‌کنند و این موضوع نیز در گزارش‌های آنها قابل مشاهده است.
وی ضمن بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون اینکه هر چند کشور به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست اما ایران حق برخورداری از این سلاح‌ها را دارد، اضافه کرد: ایران در هیچ زمانی در راستای تولید سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و هیچ قرینه و شاهدی نیز بر این موضوع وجود ندارد.
رهبر به نا‌‌بسامانی‌های زور‌گویی‌‌های موجود در دنیا اشاره کرد و بیان داشت: وجود صد‌ها کلاهک هسته‌ای در دست اسرائیل گویای این موضوع است و حق وجود سلاح‌های هسته‌ای نیز برای ایران وجود دارد.
وی تاکید کرد: گزارش اخیر آمانو پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای ایران خلاف واقع بوده و صحت ندارد و ایران در هیچ زمانی به دنبال تولید سلاح‌های هسته‌ای نبوده است.
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولید سلاح‌های هسته‌ای مخرب توسط کشور با فرهنگ و اصالت جمهوری اسلامی ایران هم‌خوانی ندارد و اظهارات افرادی مانند آمانو در راستای فعالیت ایران در این زمینه دروغی بیش نیست.
وی با بیان اینکه گزارش ارائه شده در راستای فعالیت‌های ایران در زمینه تولید سلاح‌های ایران فرا‌فکنی حوادثی است که در داخل کشور آمریکا اتفاق می‌افتد، گفت: در حال حاضر آمریکایی‌ها با شدید‌ترین بحران مواجه هستند و اسرائیل نیز در منطقه در فشار‌های سیاسی بین‌المللی قرار دارد و حامیان خود را از دست داده است.
رهبر اظهار داشت: آمریکا از حامیان اسرائیل محسوب می‌شود که در حال حاضر آمریکا در سیاست داخلی خود گرفتار شده است و در شدید‌ترین وضع اقتصادی قرار دارد.
وی به سقوط دولت‌های ایتالیا و یونان در روز‌های گذشته اشاره کرد و افزود: جریان‌های اخیر هشداری برای قدرت‌های فعال در راستای تخریب روحی و روانی ایران است و این کشور‌ها برای انحراف افکار عمومی به طرح حقوق بشر، حمله به ایران و تهدید‌های علیه کشور متوسل شده‌اند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات کشور‌های غربی علیه کشور تصریح کرد: این اقدامات سناریوی مزحکی برای ایران است و این سناریو برای ایرانیان قابل توجه نیست و این سناریو توسط کشور‌هایی مطرح می‌شود که در شدید‌ترین بحران‌ها قرار دارند.
وی به پاسخ‌های ملت ایران در پاسخ به تهدید‌های مطرح شده توسط این کشور‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این تهدید‌ها از واقعیت عینی برخوردار نیستند و ملت ایران با حمایت‌های خود از جمهوری اسلامی ایران در مقابل این تهدید‌ها مقاومت می‌کنند.
رهبر تاکید کرد: این تهدید‌ها رجز‌خوانی دروغین آمریکا و کشور‌های غربی است و مشاهده و مطالعه سیاست‌های این کشور‌ها شرایط نابسامان آنها را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به ضرورت سازندگی کشور در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌های علیه ایران اضافه کرد: ملت ایران همواره از کشور در مقابل این تهدید‌ها دفاع می‌کند و حفظ وحدت انسجام درونی برای حفظ کشور در مقابل این تهدید‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با ارائه این گزارش برای آژانس باز هم اعتباری باقی می‌ماند، بیان داشت: این کشور‌ها به دلیل عدم بیان واقعیت‌ها و ارائه گزارش‌های دروغین از ابتدا اعتباری نداشته‌اند و ندارند.
وی گفت: کشور باید خود را در مقابل این مسائل حفظ کند و بیان گزارش‌های دروغین این کشور‌ها علیه ایران نباید سبب ایجاد انحراف در میان مردم شود.
رهبر در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا ارائه این گزارش سبب صادر شدن قطعنامه علیه ایران توسط کشور‌های شورای امنیت می‌شود، اظهار داشت: تصور می‌شود که این قطعنامه صادر نمی‌شود زیرا هم‌اکنون این موضوع با مخالفت کشور‌های چین و شوروی مواجه شده است و در صورت تحقق این موضوع، صدور قطعنامه برای ایران و ایرانیان ارزشی ندارد.    
وی به بی‌تاثیر بودن این اقدامات در راستای کاهش انسجام درونی کشور اشاره کرد و بیان داشت: اقدامات کشور‌های عربی علیه ایران به مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف و به ویژه برای دفاع از کشور خدشه‌ای وارد نمی‌کند بلکه مشارکت و همراهی مردم را افزایش می‌دهد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول