اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار تبریز:

سازمان‌ها و ادارات دولتی در اهدای کتاب همکاری کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار تبریز خواستار همکاری تمام ادارات و سازمان‌های تبریز در اهدای کتاب و منابع کتابخانه‌ای به کتابخانه‌های عمومی شد.

سازمان‌ها و ادارات دولتی در اهدای کتاب همکاری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی امور کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی، محمود چمنی در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی با کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان تبریز یادآور شد: هفته کتاب فرصتی مغتنم و بهانه‌ای برای ورود به بحث کتابخوانی بوده و نقش شهرداری در تنویر افکار و ایجاد علاقه به کتابخوانی با استفاده از بستر تبلیغات محیطی پررنگ و اساسی است.
وی افزود: استفاده از نظرات مردم در بحث توسعه مطالعه مفید بسیار اساسی است و از طریق توزیع فرم‌های نظرسنجی و جمع‌آوری پیشنهادات می‌توان به طرح‌های نوینی در توسعه مطالعه مفید دست یافت.
چمنی همچنین از اعضای کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان خواست تا پیشنهادهای خود را که معطوف به سازمان‌های خودشان باشد را به دبیرخانه این نهضت واقع در اداره کل کتابخانه‌های استان ارائه کنند تا با جمع‌بندی پیشنهادات به طرح‌ریزی اجرایی اقدام شود.
وی، حضور و همکاری خیران کتابخانه‌ساز را بستری مناسب برای توسعه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و خواستار تشکیل جلسه‌ای با حضور خیران شد تا با تجمیع آرا و افکار بتوان با همکاری خیران گام‌های ارزنده‌ای را برای توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی با مشارکت مردمی برداشت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌ شرقی نیز در این نشست با تشریح برنامه‌های نوزدهمین دوره هفته کتاب استان، عضویت رایگان کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقه بزرگ کشوری بر کرانه غدیر، نمایشگاه‌های کتاب در کتابخانه‌ها و جلسات نقد و بررسی کتاب را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: هفته کتاب فرصت بسیار مغتنمی برای انس بیش از پیش با کتاب است.
حسن خدایی در ادامه با اشاره به طرح اهدای کتاب و منابع کتابخانه‌ای به کتابخانه‌های استان، حضور خیران در توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی را بسیار اثرگذار عنوان کرد و کتاب‌های اهدایی مرحومان نخجوانی و نیز فعالیت‌های امثال تربیت را نمودی بارز از اجرای این سنت حسنه عنوان کرد.
خدایی تصریح کرد: تمام کتابخانه‌های عمومی استان در طول سال و با تأکید ویژه در هفته کتاب آماده دریافت کتاب‌ها و منابع کتابخانه‌ای اهدایی مردم عزیز هستند.
وی همچنین برگزاری مسابقه بزرگ کشوری بر کرانه غدیر را از دیگر برنامه‌های مهم این هفته عنوان کرد و از جوایز بسیار نفیس در نظر گرفته شده از جمله کمک هزینه سفر حج عمره، سفر به عتبات عالیات و ده‌ها جایزه ارزنده دیگر خبر داد.
خدایی، فعالیت و تأثیرگذاری صدا و سیما را به عنوان رسانه ملی و مردمی در تبلیغ کتابخوانی انکار ناشدنی دانسته و اظهار امیدواری کرد که شاهد همکاری و فعالیت‌های چشمگیر صدا و سیما در توسعه مطالعه مفید و ترویج  فرهنگ کتابخوانی در جامعه باشیم.
ناصر وحیدی‌مهر معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این جلسه از آمادگی این معاونت در اجرای برنامه‌های مشترک در راستای توسعه مطالعه مفید در جامعه با استفاده از ظرفیت‌‌ها و امکانات موجود خبر داد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول