اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه خبرداد:

فعالیت 160 هیئت مذهبی در قروه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه از فعالیت 160 هیئت مذهبی در این شهرستان خبرداد.

فعالیت 160 هیئت مذهبی در قروه
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام شاه‌علی رستمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از مسئولان هیئت‌های مذهبی فعال این شهرستان به فعالیت 160 هیئت مذهبی در قروه اشاره کرد و اظهارداشت: این تعداد بیشترین آمار در سطح استان را تشکیل می‌دهند.
به گفته وی، این تعداد هیئت در طول دهه اول ماه محرم بیش از 350 عنوان برنامه سوگواری، مذهبی و فرهنگی در این شهرستان اجرا کرده‌اند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه تصریح کرد: در دهه اول محرم 135 مبلغ و مبلغه به منظور تبیین اهداف قیام امام حسین‌(ع) و فرهنگ‌سازی در زمینه عزاداری‌ها و جلوگیری از تحریف آن به مساجد و تکایای شهر و روستا این شهرستان اعزام شدند.
رستمی خاطرنشان کرد: در دهه آخر ماه صفر 35 مبلغ به روستاها و شهرهای این شهرستان اعزام می‌شود.
 
هیئت‌های مذهبی بسترساز ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه هستند

امام جمعه قروه نیز در این جلسه اظهارداشت: هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین بستر ترویج فرهنگ اسلامی و نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.
حجت‌الاسلام احیا اضافه کرد: پاسخگویی به شبهات جهانی در پرتو استفاده از توان فرهنگی مبلغین دینی در همین محافل و مجالس عزاداری امام حسین(ع) به عنوان بزرگترین مراسم عزاداری جهان اسلام میسر است.
وی عزاداری برای امام حسین‌(ع) را برافراشته داشتن پرچم مقاومت،ایثار و اخلاص برشمرد و افزود: بیشتر تحولات و انقلاب‌های مردمی جهان اسلام نشات گرفته از نهضت کربلا و برخاسته از محافل عزاداری است.
به گفته امام جمعه قروه، بارزترین نمونه این حرکت‌های بزرگ مردمی انقلاب اسلامی مردم ایران و بیداری اسلامی امروز ملت‌های منطقه است.
احیا با تقدیر از عملکرد مطلوب هیئت‌های مذهبی این شهرستان در طول دهه اول ماه محرم، تصریح کرد: در حال حاضر با کیفیت‌ترین عزاداری‌ها با کمترین آسیب‌ها در جمهوری اسلامی ایران برای امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: از همین رو دشمنان  در تحریف اصل این عزاداری‌ها که تبیین و ابلاغ پیام عاشوراست، عاجز و ناتوان مانده‌اند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول