اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی عکس بسیج اعلام شد؛

راه‌یابی 12 عکس از جشنواره بسیج یزد به مرحله کشوری

خبرگزاری فارس: 12 اثر از مرحله استانی نخستین جشنواره عکس بسیج که در بافق برگزار شده بود، به مرحله کشوری راه یافت.

راه‌یابی 12 عکس از جشنواره بسیج یزد به مرحله کشوری
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، امام جمعه بافق صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی عکس بسیج که با حضور فرماندار شهرستان بافق و جمعی از عکاسان و هنرمندان استان یزد در سالن همایش‌های آهن‌شهر بافق برگزار شد، با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره اظهار داشت: شناسایی استعدادهای هنرمندان در عرصه‌های مختلف زمینه رشد و تکامل را فراهم می‌کند و باعث ایجاد روحیه شادابی و نشاط می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی با اشاره به زیبایی‌های هنر و معماری اسلامی در استان یزد افزود: جلوه‌هایی از عظمت و شکوه آیین اسلامی در اکثر معماری‌ها و هنرهای دینی در جامعه به وضوح مشاهده می‌شود که نشانگر عمق توجه هنرمندان به آیین دینی و اسلامی است.
وی با تاکید بر ضرورت تعهد در هنرمندان خاطرنشان کرد: آنچه یک هنرمند را به اوج و کمال می‌رساند، تعهد در کار و اخلاص در آن است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: گسترش آثار ارزشی در سراسر استان یزد با هدف اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی، انسجام هنرمندان عکاس بسیجی در قالب گروه‌های هنری، کانون‌ها و انجمن عکاسی بسیج و شناخت و استعدادیابی هنرمندان عکاس بسیجی از مهم‌ترین اهداف برپایی این جشنواره بود که امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه گام موثری برداشته باشیم.
علی‌محمد پارسائیان با اشاره به کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه افزود: این جشنواره با عنوان قاب بیداری در موضوعات بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی شامل ولایت رهبری، عدالت و ستم ستیزی، مبارزه با استکبار، ایثار و شهادت، مهرورزی، بیداری اسلامی شامل تبیین و تبلیغ اهداف و آرمان حرکت اسلامی منطقه و تجلیل از مردم به پاخاسته همچنین جهاد اقتصادی و مضامین آئینی، مذهبی و اجتماعی برگزار شد.
وی افزود: طی فراخوانی که انجام شد حدود 3هزار عکس به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد عکس یک‌هزار و 500 اثر مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت 60 اثر در این جشنواره پذیرفته شد و به نمایشگاه راه یافت.
پارسائیان اظهار داشت: در پایان این جشنواره سه روزه هشت اثر به عنوان اثر برگزیده و پنج اثر به عنوان اثر شایسته تقدیر و چهار اثر به عنوان اثر تقدیر شده انتخاب شد که از بین آن 12 اثر به ترتیب به مرحله کشوری راه یافتند.
وی آثار راه یافته به مرحله کشوری در بخش اثر برگزیده را شامل آثار علیرضا عباسی با موضوع مضامین آئینی و ارزش‌های دفاع مقدس، علی زارع با موضوع بازخوانی انقلاب اسلامی، محمدعلی انتظاری با موضوع بازخوانی انقلاب اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس، حسن محمود زاده با موضوع بازخوانی ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، محمدهادی آخوندی با موضوع مضامین آئینی، محمدرضا شیخ مرتضی با موضوع مضامین آئینی، محمدرضا آخوندی با موضوع مضامین آئینی و محمد سجاد دهقانی با موضوع مضامین آئینی اعلام کرد.
پارساییان ادامه داد: در بخش بخش قابل تقدیر نیز آثار بتول عبداللهی با موضوع بازخوانی دفاع مقدس، سمیرا شفیعی، مهدی کریمی، احمد کریمی و محمدهادی اخوندی با موضوع مضامین آئینی شایسته تقدیر شناخته شدند.
وی عنوان کرد: در بخش تقدیر شده نیز علی‌اکبر برزگری و حسین اخوندی با موضوع بازخوانی ارزش‌های دفاع مقدس، محمدعلی عبداللهی با موضوع ایثار و شهادت و عباس دهستانی با موضوع بازخوانی ارزش‌های دفاع مقدس معرفی شدند.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس با رویکرد مستند برگزار شد، خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از این جشنواره به صورت کتاب و سایر ابزارهای رسانه‌ای چاپ و منتشر خواهد شد.
وی از مسئولان شهرستان بافق و مدیر و معاونان شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و هنرمندانی که در برگزاری این جشنواره همکاری و مشارکت نموده‌اند قدردانی کرد.
به گزارش فارس، برگزاری نمایشگاه عکس‌های برگزیده، اجرای کارگاه‌های آموزشی، انجام اردوی عکاسی در روستای قطرم بافق با حضور هنرمندان عکاس و اساتید عکاسی استان و کشوری، نقد و بررسی عکس‌های ارسالی به دبیرخانه توسط اساتید عکاسی و هنرمندان عکاس و ... از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که در طول برگزاری این جشنواره در شهرستان بافق برگزار شد.
در این مراسم از هنرمندان عکاس برگزیده و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول