اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در استان مرکزی؛

رسیدگی تخصصی به پرونده‌ها رویکرد دستگاه قضایی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان مرکزی رویکرد اصلی دستگاه قضایی در دادگستری استان مرکزی را تخصصی کردن امور دانست.

رسیدگی تخصصی به پرونده‌ها رویکرد دستگاه قضایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید دادگستری دلیجان گفت: بحث رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه جرایم امنیتی در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از وقوع جرم در قانون اساسی، تشکیل معاونت اجتماعی وقوع جرم را در قوه قضائیه حائز اهمیت دانست و افزود: با راه‌اندازی این معاونت جدید در دادگستری‌های کل کشور، نگاه ویژه نسبت به بحث پیشگیری با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا و هم‌اکنون بیشترین آسیب‌های اجتماعی که منجر به وقوع جرم در استان می‌شود در کارگروه‌های تخصصی در استان در حال بررسی است.
مظفری در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی سیستم مدیریت پرونده‌ها در دستگاه قضایی را  گامی موثر در رسیدگی و پیگیری جرائم مختلف از بدو تشکیل پرونده تا پایان آن عنوان کرد و گفت: با استقرار سیستم cms توانسته‌ایم کوچک‌ترین جرایم را به صورت روزانه در کل استان رصد کنیم که باعث توفیقات زیادی در اجرای ماموریت‌های دستگاه قضایی شده است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش جمعیت زندانیان، رویکرد دیگر دستگاه قضایی را نظارت بر پرونده‌های ویژه بیان کرد و ادامه داد: سیاست دادگستری‌ها و محاکم بر این است که در جرایمی که شبه عمد و یا کم اهمیت هستند از مجازات‌های جایگزین زندان استفاده شود و مجازات‌ها متناسب با جرائم باشد.
وی از خلع ید حدود هزار هکتار از اراضی ملی در شش ماهه گذشته خبر داد و اذعان داشت: کوتاه کردن دست متجاوزان از بیت‌المال و اراضی ملی در سر لوحه ماموریت‌های دستگاه قضایی استان است.
در پایان این مراسم حجت‌الاسلام کلانتری به عنوان دادستان جدید شهرستان دلیجان معرفی شد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول