اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پزشکی قانونی خبر داد:

افزایش سالانه میزان ورودی پرونده‌ به دستگاه قضایی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پزشکی قانونی از افزایش سالانه میزان ورودی پرونده‌ به دستگاه قضایی خبر داد.

افزایش سالانه میزان ورودی پرونده‌ به دستگاه قضایی
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، احمد شجاعی شامگاه پنجشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی و همچنین معتمدین این شهرستان با بیان اینکه گرامیداشت دفاع مقدس نباید در لفظ خلاصه شود، اظهار داشت: ما دوران ارزشمندی را پشت سر گذاشته‌ایم هر چند که این دوران به ما تحمیل شد و صدمه‌های را به کشور وارد کرد، ولی نتایج مثبتی را نیز به دنبال داشت.
وی با اشاره به جانفشانی‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رزمندگان ما چنان از خاک کشور دفاع کردند، که بعد از سال‌ها سال هنوز آن ابهت رزمندگان ما ترس بر دل دشمن افکنده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: یکی از برکت‌های هشت سال دفاع مقدس این بود که کشور ما در برابر حمله‌های دشمن تضمین شد و هیچ کشور دیگری به خود جرات حمله به ایران را نمی‌دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه استان زنجان یکی از استان‌های خوب کشور در بحث قضایی است، ابراز داشت: میزان جرم در این استان پایین بوده و تعداد زندانیان این استان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است که از این لحاظ در رتبه سوم کشور قرار دارد.
شجاعی اضافه کرد: مشکل ما در زنجان از لحاظ قضایی کم است، ولی با این وجود باز هم مشکلاتی از قبیل کمبود نیروی انسانی، فضا و مکان استاندارد و مناسب وجود داشته و بودجه کفاف نمی‌دهد.
وی از افزایش سالانه میزان ورودی پرونده‌ به دستگاه قضایی خبر داد و با بیان اینکه آیا باید در برابر این میزان افزایش نیروی انسانی خود را زیاد کنیم، خاطرنشان کرد: هر کار کنیم نمی‌توانیم این آمار را کم کنیم بلکه باید راه ورود را کم کنیم و در این راه اول باید فرهنگ‌سازی کنیم که این وظیفه مهم مردم است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: چرا باید ما در سطح دنیا از حجم بالای برخوردها و نزاع‌ها برخوردار باشیم که در این زمینه باید مردم را به حقوق خودشان قانع کنیم که در راستای این فرهنگ‌سازی علما و روحانیون نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به بحث مهریه در امر ازدواج جوانان تصریح کرد: باید راه‌ها و الگوهای مناسب ارائه شود و در فرهنگ مهریه‌های بالای ازدواج که فقط به پا خواسته از خودنمایی است باید مقداری منطقی برخورد شود.
شجاعی در پایان با بیان اینکه هر چه به جرمی زودتر رسیدگی شود میزان جرم پایین خواهد آمد، گفت: مدیران ما باید با تمام توان و بهره‌گیری از همه امکانات در مسیر توسعه و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول