اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر‌کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد؛

نبود مکان دائمی بزرگ‌ترین مشکل تئاتر کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نبود یک مکان دائمی برای اجرای تئاتر از مهم‌ترین مشکلات عرصه تئاتر استان کرمانشاه است.

نبود مکان دائمی بزرگ‌ترین مشکل تئاتر کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بیست ‌و ‌دومین جشنواره تئاتر استان کرمانشاه با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی، هنری استان، سه‌شنبه شب‌ در تالار انتظار کرمانشاه خاتمه یافت.
حجت‌الاسلام محمد آفتابی، مدیر‌کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم به اهمیت مسئله غدیر پرداخت و تاکید کرد: غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت، روز ولایت، عید سیاست و عید دخالت مردم در حکومت است.
وی گفت: دوران جوانی امیرالمومنین، بهترین الگو برای جوانان در هر زمان است. امیرالمومنین راه حقیقت را پیمود و در مسیری حرکت کردند که در راه خداوند سبحان، به خلق خدا خدمت می‌کرد.
آفتابی اضافه کرد: خداوند هم بهترین توجه را بعد از پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) داشتند.
وی با بیان اینکه اگر پیامبر امیرالمومنین را جانشین خویش معرفی نمی‌کرد، اکمال دین صورت نمی‌گرفت، خاطرنشان کرد: به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، زنده نگه‌داشتن عید غدیر چراغانی کردن و جشن گرفتن تنها نیست، بلکه چطور تبعیت کردن از ولایت است، ولایتی که در حدیث غدیر، به معنای ولایت و رهبری است.
مدیر‌کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با توجه دادن جامعه بشریت به الگوهایی که می‌توان از امام علی(ع) و زندگی آن بزرگوار گرفت، عنوان کرد: ترس از خدا، نیکی به پدر و مادر، تواضع و فروتنی، امانتداری، رسیدگی به فقرا، راستگویی، از عیوب مردم سخن نگفتن مگر به قصد خیر و صلاح جامعه، از صفات و خصوصیات حضرت علی(ع) است که می‌توان به عنوان الگو تعمیم داده شود و بشریت را از بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها، رهایی بخشد.
این مسئول فرهنگی استان در بخش دیگری از از سخنانش به هنر تئاتر پرداخت و اظهار کرد: تئاتر بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، منبر است و حتی فراتر از منبر. این جمله خطاب به اصحاب تئاتر، جمله بسیار جالبی است؛ زیرا منبر خصوصیات ویژه‌ای دارد مثل نقش‌آفرینی و تاثیر‌گذاری در اجتماع، رفع مشکلات و ایجاد الگو و تئاتر به عنوان زبان هنر، مسیر و اهدافی دارد و می‌تواند دغدغه جامعه و مشکلات را از طریق آن حل کرد.
آفتابی در ادامه  گزارش خلاصه‌ای از بیست ‌و‌ دومین جشنواره تئاتر استان کرمانشاه داد و گفت: از زمان ساماندهی و استقرار در ادارات کل، 32 گروه موفق به گرفتن پروانه شده‌اند که 18 گروه نتوانستند مجوز بگیرند‌ اما از حمایت مادی و معنوی اداره کل ارشاد اسلامی استان بهره‌مند بوده‌اند.
وی تصریح کرد: 600 هنرمند در قالب 50 گروه، کار هنری انجام می‌دهند و اکثریت این گروه‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 90 درصد مخاطبان تئاتر را خود هنرمندان تشکیل می‌دهند، گفت: این یکی از آسیب‌های هنر تئاتر است که نه تنها در کرمانشاه بلکه در کل کشور فراگیر شده است.
وی ادامه داد: باید برای حل این مشکل، فکری کرد تا بتوان مخاطبان و تماشاچیان عمومی را جذب نمایش تئاتر کنیم.
آفتابی عدم انتخاب متون نمایشی مناسب، عدم تبلیغات مناسب دیداری و شنیداری، نبود یک مکان دائمی برای اجرای تئاتر، جشنواره‌زدگی و فراموشی اجرای عمومی و نبود همدلی و وفاق بین خود هنرمندان تئاتر را از مهم‌ترین مشکلات عرصه تئاتر استان دانست.
شایان ذکر است، ‌نمایش‌های "به هیچکس نگو" به کارگردانی مشترک مصطفی ذوقی و کامران شهلایی به نویسندگی کامران شهلایی و "مرگ کسب و کار من است" به کارگردانی مشترک محمدرضا درند و سعید زندی مقام‌های اول و دوم این جشنواره را کسب کردند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول