اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد خبر داد:

اتمام فاز نخست طرح استقرار گروه‌های تئاتر کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال جاری طرح استقرار گروه‌های تئاتر در فاز نخست اجرایی شده است.

اتمام فاز نخست طرح استقرار گروه‌های تئاتر کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اتابک نادری شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه 2 کشور، اظهار داشت: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، همدان و چهارمحال و بختیاری در بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه 2 کشور در زنجان حضور داشتند.
و با بیان اینکه این جشنواره به نحو مطلوبی در استان زنجان برگزار شد، یادآور شد: استان زنجان دومین استان کشور است که این جشنواره را در سال جاری برگزار کرد.
مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال جاری طرح استقرار گروه‌های تئاتر در فاز نخست اجرایی شده و برنامه‌ریزی برای ادامه فازهای آن صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: طرح ساماندهی گروه‌های تئاتر در کشور به عنوان طرح ملی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌شود و در فاز دوم به نحو مطلوبی ادامه می‌یابد. 
نادری با بیان اینکه استان زنجان با دست خالی این جشنواره را برگزار کرد، گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای نشان از توانمندی استان در برگزاری جشنواره‌های مختلف دارد. 
گفتنی است، بیانیه هیئت داوران نیز در ادامه این مراسم قرائت شد.
در این بیانیه آمده است تئاتر تنها معیار و شاخص توسعه فرهنگی هر ملتی است که برنامه‌ریزی اصولی را می‌طلبد.
 در این بیانیه ذکر شده است: به رسم همدلی و همراهی با تئاتر کشور، رعایت شان تئاتر و بهره‌گیری مطلوب منتخبان از این هنر باید ضرورت‌های برگزاری چنین جشنواره‌هایی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 
در این بیانیه با بیان اینکه مکان اجرای نمایش اهمیت فراوانی داشته و سالن‌های ایوانی، میدانی و پلاتو را می‌طلبد تا این هنر ارزشمند ارتباط مطلوبی با تماشاچی برقرار کند، آمده است: امیدواریم با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد تئاتر در مکانی حقیقی و مناسب برگزار شود. 
در ادامه این بیانیه آمده است، ضروری است بر نمایش‌های بومی در ارائه فعالیت‌ها توجه شده و تئاتر به عنوان کار گروهی و دست جمعی و دستاوردی  فرهنگی توجه شود چرا که تئاتر کاری گروهی محسوب می‌شود. 
در ادامه بیانیه هیئت داوران آمده است: ضروری است کارگردانان و نویسندگان تئاتر در کنار عوامل اجرایی و بازیگری قرار نگرفته و در مجموعه‌های خود به جای بازیگری هدایت نمایش را برعهده بگیرند. 
در پایان این بیانیه یادآور می‌شود، امید است فضاهای جشنواره‌های تئاتر از فضای اصلی تئاتر محروم نمانده و برنامه‌ریزی برای این امر صورت گیرد. 
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول