اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مانور امداد جاده‌ای ولایت در گلپایگان برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران گلپایگان، مانور امداد جاده‌ای ولایت در گلپایگان برگزار شد.

مانور امداد جاده‌ای ولایت در گلپایگان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران گلپایگان و در راستای تقویت و آمادگی هر چه بیشتر امدادگران و سازمان‌ها و ادارات عضو ستاد حوادث غیر‌مترقبه، مانور امداد و نجات جاده‌ای برگزار شد.
در این سناریو برخورد دو دستگاه سواری با وسیله نقلیه عمومی در محور خوانسار - گلپایگان ورودی گلپایگان پیش‌بینی شده بود.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گلپایگان در حاشیه برگزاری این مانور به چگونگی اجرای این مانور امداد جاده‌ای اشاره کرد و افزود: سناریوی مانور به صورتی طراحی شده بود که خودروهای سواری بر اثر برخورد با وسیله نقلیه عمومی از جاده منحرف و واژگون و منفجر می‌شوند.
وی گفت: این حادثه دارای چهار مصدوم و دو نفر فوتی فرضی بوده است و تمام سناریوی این مانور امداد جاده‌ای به مطلوب‌ترین شکل ممکن اجرا شد.
کریمیان اضافه کرد: مانور امداد جاده‌ای براساس پیش‌بینی‌ها و سناریوی نوشته شده انجام شد و خوشبختانه هیچ خللی در این امر به وجود نیامد.
وی تصریح کرد: در این مانور تیم‌های امدادی، نیروهای انتظامی، هلال احمر و آتش نشانی و اداره راه در کم‌ترین زمان خود را به محل حادثه رساندند و با استقرار در محل‌های تعیین شده نسبت به انتقال خودروهای تصادفی به پارکینگ اقدام کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گلپایگان تاکید کرد: هدف از اجرای این مانور تمرین عملیات‌های امداد و نجات تحت یک فرماندهی و ارزیابی توان امدادی و تجهیزات مورد استفاده بود.  
در ادامه معاون فرمانداری گلپایگان بیان داشت: در این مانور هیچ یک از دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران زمان دقیق مانور را نمی‌دانستند و در واقع در زمان صفر این مانور انجام شده بود.
امیر هادی با اشاره به ضرورت آمادگی همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان افزود: همه دستگاه‌ها باید همواره آمادگی برخورد با حوادث و سوانح را داشته باشند چون گلپایگان در کریدور غرب استان واقع شده و بیشتر راه‌های مواصلاتی از این مسیر عبور می‌کند.
وی همچنین از آماده شدن طرح تفضیلی مدیریت بحران شهرستان خبر داد و گفت: این طرح آماده شده و برای رفع اشکال به ستاد مدیریت بحران استان اصفهان ارسال شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول