اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در کارگروه سلامت خراسان جنوبی مطرح شد؛

تشکیل شعبه اختصاصی تخلفات بهداشتی در دادگستری

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: ما درخواست ایجاد شعبه اختصاصی برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی در دادگستری استان را انجام دادیم تا رسیدگی به این تخلفات در اسرع وقت صورت گیرد.

تشکیل شعبه اختصاصی تخلفات بهداشتی در دادگستری
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا اکبری صبح امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان جنوبی اظهار داشت: شعبه اختصاصی برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی در شهرهای بزرگ وجود دارد و بهتر است این شعبه در بیرجند نیز تشکیل شود.
وی به مصوبه ایجاد مرکز عرضه دام در شهر اشاره کرد و گفت: پیگیری این کار از طریق فرمانداری و جهاد در حال انجام است و در مورد واگذاری زمین برای این کار نیز پس از تشکیل یک کارگروه در مسکن و شهرسازی قطعی می‌شود.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از پیگیری برخورد با مراکز نگهداری دام در منازل مسکونی و محدوده شهر خبر داد و تصریح کرد: بر اساس قانون شهرداری‌ها مسئول مستقیم برخورد با این موارد هستند.
اکبری ادامه داد: بر اساس قانون باید شهرداری‌ها نسبت به شناسایی و برخورد با این مراکز نگهداری دام اقدام کنند و در صورت اعتراض فرد باید جلسه‌ای با حضور سه نفر از اعضای شورای شهر تشکیل و رای نهایی صادر شود.
وی تصریح کرد: البته نگهداری دام در برخی از موارد در محدوده شهر و در منازل مسکونی به صورت موردی است ولی برخی از موارد نیز وجود دارد که این کار به صورت حرفه‌ای و به صورت عرضه دام انجام می‌شود که باید با این مسئله برخورد و مراتب به اطلاع مراجع قانونی برسد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی افزود:  در صورت مشاهده چنین مواردی باید مراتب به صورت اخطار کتبی به فرد اعلام شود و در صورت جمع نکردن باید شهرداری اقدامات لازم در مورد جمع‌آوری این دام‌ها انجام دهد.
اکبری به اهمیت جمع‌آوری مراکز نگهداری دام از محدوده شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و شیوع برخی از این بیماری‌های خطرناک در حوزه شهری باید با این مراکز به صورت قانونی برخورد شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به تصویب اجرای طرح غربالگری سلامت در ادارات دولتی اظهار داشت: در جلسه گذشته مصوب شد که دستگاه‌های اجرایی اقداماتی که تاکنون در این راستا انجام داده‌اند را به دانشگاه گزارش کنند.
قاسم کریمی ادامه داد: تاکنون چهار دستگاه اجرایی گزارش عملکرد خود در این بخش را ارائه کردند و برخی از دستگاه‌ها نیز عدم اختصاص اعتبار به این مورد را دلیل عدم اجرای این برنامه اعلام کرده‌اند.
انتهای پیام/خ20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول