اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس تبلیغات اسلامی خلخال:

ولایتمداری شاخصه امت اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال گفت: ولایتمداری شاخصه امت اسلامی است و نباید از توسل و تمسک به این اصل دوری کرد.

ولایتمداری شاخصه امت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محسن محسنی ظهر امروز در جشن بزرگ غدیر در شهر خلخال و در مسجد علی‌ابن ابیطالب خلخال اظهار کرد: فلسفه غدیر فلسفه دینداری و بیداری امت اسلامی است که پیامبر مکرم اسلام با اطاعت از فرمان الهی توانست برای امت خود راهبر و هدایتگری واقعی انتخاب کند.
وی به ویژگی‌ها و خصایل حضرت علی (ع) در هدایتگری امت اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر بعد از حادثه غدیر و رحلت نبی مکرم اسلام عده‌ای کوردل و بی‌بصیرت به حضرت علی (ع) در امامت امت پشت کردند در 25 سال خانه‌نشینی آن حضرت بزرگ‌ترین ضربه را به امت اسلامی وارد کردند که جبران آن قرن‌های قرن است که جبران نشده است.
محسنی ریشه بسیاری از اختلاف‌ها و کج‌روی‌ها را بی‌اعتنا بودن به حادثه غدیر و توجه نکردن به شخصیت والای مولای متقیان اعلام کرد و ادامه داد: نتیجه پشت کردن به غدیر حادثه خونین کربلا بود که عوام سعی کردند فرزند پیامبر را در صحرای کربلا به شکل فجیع به شهادت برسانند و حتی بر این کرده خود پایکوبی و شادی کنند.
این مسئول نقطه واقعی گمراهی امت اسلامی را دور شدن از حقیقت ولایت و رهبری صالح جامعه توصیف کرد و گفت: جامعه ما اگر می‌خواهد از ناپاکی و زشتی‌ها رهایی پیدا کند و راه را به سعادت و نیک‌بختی طی کند باید به راه ولایت و امامت متوسل شده و از گمراهی و انحراف تبری بجوید.
به گزارش فارس، رئیس تبلیغات اسلامی خلخال در ادامه سخنان خود نقطه پیوند و اتکای امت اسلامی را نیز اصل ولایت یاد کرد و از جامعه اسلامی خواست هرگز این اصل رکین را فراموش نکنند چرا که دشمن در صدد ضربه زدن به نظام ما از طریق بی‌اعتنا کردن مردم به اصل ولایت و شکستن ابهت و عظمت آن است.
جشن بزرگ عید غدیر در مسجد علی‌ابن ابیطالب خلخال با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌های ایثارگران و بسیجیان و سادات برگزار شد که در این مراسم به میمنت این ایام مولودی‌خوانی اجرا و اشعاری در وصف حضرت علی (ع) و حادثه غدیر قرائت شد.
همچنین به مناسبت عید بزرگ غدیر جمعی از اهالی شهرستان خلخال از سادات این شهرستان دیدن کرده و با طریق ولایت تجدید پیمان کردند.
همچنین به مناسبت این ایام برنامه پهلوانی و زورخانه‌ای نیز با تلاش ورزشکاران به یاد بزرگ پهلوان مکتب اسلام حضرت علی (ع) در سالن حجاب خلخال برگزار شد.
در این مراسم ورزشکاران به اجرای حرکات پهلوانانه و زورخانه‌ای پرداختند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول