اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک استاد حوزه علمیه:

غدیر ریشه تمام اعتقادات تشیع است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه علمیه گفت: غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی و ریشه تمام اعتقادات تشیع است.

غدیر ریشه تمام اعتقادات تشیع است
عذرا حسینی امروز در گفت­وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: از آنجا که حادثه غدیر برای ما شیعیان ریشه‌دار است، تلاش دشمن نیز برای تحریف آن بسیار بوده است.
وی ادامه داد: اینکه لبه تیز تهاجمات دشمن واقعه غدیر را نشانه رفته، نشان از این موضوع دارد که این حادثه اهمیت فراوانی دارد و به موازات آن نیز ما باید در حفظ و صیانت از آن بکوشیم تا دشمن نتواند آن را از ما بگیرد.
حسینی عنوان کرد: پیامبر(ص) در موقعیت­های مختلف حضرت علی(ع) را به مردم معرفی می­کردند که حدیث یوم‌الدار و حدیث ثقلین از جمله آن است.
وی گفت: ویژگی خاص غدیر در این است که این رسالت در جمعیت تقریبا 100 هزار نفری و با حضور جمعیت قابل توجهی از تمام مسلمانان شبه جزیره عرب، ابلاغ شده است.
این استاد حوزه افزود: همچنین پیامبر(ص) در هر فراز از خطبه خود می­فرمودند که حاضران مطالب را به گوش غایبان برسانند؛ لذا کسی در جهان اسلام نبود که از این موضوع بی­خبر باشد.
وی عنوان کرد: از طرفی می­بینیم در این روز تمام صحابه پیامبر با حضرت علی(ع) بیعت کرده و حتی خلیفه اول و دوم نخستین کسانی بودند که به ایشان تبریک گفتند.
حسینی بیان کرد: عده­ای در تاریخ دست به تحریف این واقعه زده و کلمه مولا را که در حدیث غدیر آمده است، به معنای دوستی و همراهی تعبیر کرده­اند.
وی ادامه داد: در حالیکه متن حدیث پیامبر از آیه قرآن گرفته شده که خداوند در آن پیامبر را نسبت به مومنین از خودشان سزاوارتر دانسته است.
این استاد حوزه اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگی میان امر ولایت در جامعه امروز و واقعه هزار و 400 سال پیش وجود دارد، همینطور که ولایت را برای حضرت علی(ع) اثبات می­کنیم ولایت امامان پس از ایشان و همینطور در زمان غیبت ولایت فقیه را نیز می­توانیم اثبات کنیم.
وی گفت: پیامبر اسلام(ص) طبق آیه قرآن اکمل و اتم پیامبران هستند پس باید بعد از ایشان ساز و کاری باشد تا مردم راه هدایت را ادامه داده و دچار گمراهی نشوند.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دقت کنیم رابطه­ای زنجیر­واری میان ولایت رسول خدا تا ولایت فقیه‌ می­بینیم به این معنی که اگر در زمان پیامبر(ص) مردم وظیفه داشتند از ایشان اطاعت کنند امروز نیز وظیفه مردم اطاعت از ولی زمان خود است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول