اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با عید غدیر صورت می‌گیرد؛

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با عید سعید غدیر برگزیدگان مسابقات قرآن کریم در این استان تجلیل می‌شوند.

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی عصر امروز در مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم در این استان، اظهار داشت: سی و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم این سازمان در دو مرحله شهرستانی و استانی و در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم تخصصی و عمومی برگزار شد.
وی افزود: در این دوره از مسابقات که در دو مقطع سنی شکوفه‌ها و بزرگسال برگزار شد، بیش از یک هزار نفر شرکت کردند که تعداد شرکت‌کنندگان این مسابقات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر 25 درصد رشد داشت.
طباطبایی در ادامه با اشاره به سطح کیفی این مسابقات گفت: با دوره‌ها و کلاس‌هایی که درطول سال برگزار شد، سطح کیفی مسابقات افزایش یافته و حافظان و قاریان جوان و مستعدی در این دوره شرکت داشتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نفرات برتر این دوره از مسابقات فردا همزمان با عید با سعادت غدیر با حضور شرکت‌کنندگان و خانواده‌های آن در شهرکرد برگزار می‎شود.
وی عید غدیر را نگاه و توجه به حادثه مهم غدیر را بیانگر عظمت این واقعه دانست و بیان داشت: در سفر حجة الوداع بود که لقب امیرالمومنین از سوی خداوند به وسیله جبرئیل امین به حضرت علی(ع) اطلاق شد و پیامبر(ص) نیز در جمع هزاران نفر از مسلمانان سراسر جهان خبر جانشینی علی (ع) را بنا به دستور پرودگار ابلاغ کردند.
طباطبایی غدیر را موجب عظمت دین مبین اسلام دانست و گفت: برای مسلمانان موجب افتخار است که جانشین بعد از پیامبر اسلام(ص) شجاع‎ترین فرد و کسی که در قضاوت هرگز مرتکب اشتباه نمی‎شد، انتخاب شد.
وی خاطرنشان کرد: افتخار بزرگ ما این است که در حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم و نظام اسلامی با قدرت در حال اشاعه فرهنگ اسلامی است و ما وظیفه داریم که در این راه تمام توان خود را بکار گیریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه ولایت فقیه را محور اصلی و سکان‌دار جامعه برشمرد و گفت: هر موقع جامعه اسلامی با مشکلی روبه‌رو شود، کشتی انقلاب را به سلامت از تندبادها و حوادث گذر خواهند داد.
وی حضور ولایت فقیه را موجب هدایت جامعه و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: غدیر خم بزرگ‎ترین و مهم‌ترین عید مسلمانان است و باید با تمام توان و قدرت با برنامه‌ریزی درست و صحیح این عید را گرامی بداریم.
طباطبایی بر ضرورت ترویج فرهنگ غدیر در جامعه تأکید کرد و گفت: امروز دشمنان در ادامه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی خود علیه انقلاب و اسلام فرهنگ غنی اسلامی را نشانه گرفته‌اند که ترویج فرهنگ غدیر رمز برتری اسلام در برابر تمام توطئه‌های دشمنان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول