اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآن کریم با شرکت 215 نفر در یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور 215 نفر از خواهران و برادران در مرحله استانی خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآن کریم با شرکت 215 نفر در یزد
حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل در بخش خواهران با حضور 128 نفر در مرحله استانی برگزار شد.
وی رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم در جامعه به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان را از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات بیان کرد و افزود: در این دوره از مسابقات 61 نفر در گروه سنی شکوفه‌ها و 67 نفر در گروه سنی بزرگسالان در بخش خواهران شرکت کردند.
حاتمی با بیان اینکه 13 نفر از خواهران زیر 16سال موفق به کسب رتبه برتر این دوره از رقابت‌ها شدند، عنوان کرد: در این دوره از مسابقات گروه سنی شکوفه‌ها در رشته‌های حفظ پنج جزء، 10جزء، حفظ کل قرآن کریم همچنین قرائت و ترتیل به رقابت پرداختند.
وی با اعلام راه‌یابی نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری گفت: در گروه سنی شکوفه‌ها در رشته حفظ پنج جزء مهدیه کلانتری، حفظ 10جزء نرگس ابویی و حفظ کل قرآن کریم زهرا شبانی موفق به کسب رتبه اول شدند.
حاتمی ادامه داد: همچنین در رشته قرائت فاطمه سادات میرکریمی و در رشته ترتیل فاطمه سادات ابراهیمی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
وی نفرات برتر خواهران بالای 16 سال را نیز 15 نفر اعلام کرد و افزود: در این دوره از مسابقات خواهران بالای 16 سال در رشته‌های 10جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم همچنین ترتیل و قرائت به رقابت پرداختند.
حاتمی نفرات راه یافته به مرحله کشوری در گروه سنی بزرگسالان در رشته حفظ 10جزء را فاطمه زارع‌پناه، حفظ 20 جزء مریم دهقان و حفظ کل قرآن زهرا دهقانی‌زاده معرفی کرد و افزود: در رشته ترتیل نیز فائزه قریشی‌نسب و در رشته قرائت زهراحسین‌پور به عناوین برتر دست یافتند.
وی ادامه داد: این مسابقات در بخش خواهران در روزهای 19 و 20 آبان‌ماه در آستان مقدس امامزاده سید جعفرمحمد(ع) با حضور هیئت داوران برگزار شد.
حاتمی همچنین از برگزاری این دوره از رقابت‌ها در بخش برادران استان یزد خبر داد و افزود: در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم، 87 نفر از برادران در مرحله استانی شرکت داشتند.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 46 نفر در گروه سنی شکوفه‌ها و 41 نفر در گروه سنی بزرگسالان در بخش برادران شرکت کردند.
حاتمی افزود: برادران زیر16 سال در رشته‌های حفظ پنج جزء، 10جزء، 20جزء و حفظ کل همچنین قرائت و ترتیل به رقابت پرداختند که 15 نفر موفق به کسب رتبه برتر شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند، اظهار داشت: در گروه سنی شکوفه‌ها در رشته حفظ برادران امیرمحمد میرجلیلی، ابوالفضل جعفرپور، محمد داوود فلاحی و در رشته قرائت محمدرضا دوست‌حسینی و در رشته ترتیل محمد کشاورز موفق به کسب رتبه اول و راه‌یابی به مرحله کشوری شدند.
وی نفرات برتر برادران بالای 16 سال را نیز 15 نفر اعلام کرد و گفت: در این دوره از مسابقات برادران بزرگسال در رشته‌های حفظ 10جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم همچنین ترتیل و قرائت به رقابت پرداختند.
حاتمی از نفرات برتر در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم قدردانی کرد و راه یافتگان به مرحله کشوری در گروه سنی بزرگسالان را در رشته حفظ 10 جزء عباس فلاح، حفظ 20 جزء محمدرضا قزلباش، حفظ کل قرآن کریم محمدرضا شیبایی و رشته قرائت حسن دانش همچنین رشته ترتیل حامد سلطانی عنوان کرد.
وی ادامه داد: مسابقات برادران نیز 19 و 20 آبان‌ماه در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) با حضور هیئت داوران برگزار شد.
حاتمی مجموع شرکت‌کنندگان خواهر و برادر در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی را 215 نفر اعلام کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول