اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاد دانشگاه‌های کردستان:

تقویت جایگاه روابط عمومی‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های کردستان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در موفقیت هر اداره و سازمانی نقش مهمی دارند، گفت: برای تحقق این امر، تقویت جایگاه آنان بسیار ضروری است.

تقویت جایگاه روابط عمومی‌ها ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، همایون قسمتی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی روابط عمومی‌های کمیته امداد استان کردستان در سنندج اظهار داشت: پدیده تبلیغ از بدو پیدایش انسان با زندگی انسان‌ها گره خورده تا جایی که رسالت اصلی پیامبران نیز تبلیغ بوده است.
به گفته وی، تبلیغ تنها متعلق به یک برهه از زمان نیست و در هر زمانی با شیوه‌های مختلف بحث تبلیغ در زندگی انسان تاثیر خاص خود را به‌جا گذاشته است.
این استاد دانشگاه به نقش بسیار موثر تبلیغات در ترویج و بسط مسائل مختلف در جامعه اشاره کرد و افزود: دشمنان دین مبین اسلام و انقلاب به منظور خدشه‌دار کردن و از بین بردن ارزش‌ها با تبلیغات منفی و برنامه‌های مختلف حمله‌ور شده‌اند.
قسمتی با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی ادارات در ارائه درست عملکرد دستگاه‌های مربوطه، ادامه‌ داد: عملکرد روابط عمومی باید به گونه‌ای باشد که در راستای تقویت مدیریت سازمان خود برآیند و با جامعه هدف سازمان خود ارتباط منطقی داشته باشند.
وی تصریح کرد: روابط عمومی باید مدیریت مناسبی داشته تا بتواند به درستی فضا را برای نمایان کردن قدرت و توانایی اداره و سازمان کاری خود مهیا کند.
به گفته این استاد دانشگاه‌های کردستان، مدیر روابط عمومی از جایگاه مهمی برخوردار است چراکه با اقشار مختلف جامعه سر و کار دارد و به عنوان پل ارتباطی دستگاه و مردم به شمار می‌آید.
قسمتی سه مولفه مشارکت، ارتباطات و تعاملات را از اصولی‌ترین ویژگی مسئولین روابط عمومی برشمرد و اظهار داشت: نقش روابط عمومی در تبیین جایگاه و عملکرد واقعی هر اداره و سازمانی کلیدی است.
وی مشکل روابط عمومی‌ها را نبود تعاریف همسو در قالب وحدت رویه‌ای مشخص دانست و گفت: چنانچه تعریف هماهنگ و یکسو برای روابط عمومی‌های ادارات وجود نداشته باشد، مشکلاتی به وجود می‌آید.
به گفته این استاد دانشگاه، کار روابط عمومی‌ها از نظر مدیریت افکار عمومی دارای پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاصی است و سختی کار روابط عمومی و رسانه به مرتب سخت‌تر از حوزه‌های تخصصی است. 
قسمتی بر بهره‌گیری از ظرفیت بالای روابط عمومی و تقویت ارتباطات دو سویه تاکید کرد و گفت: روابط عمومی ها به‌عنوان نهادی که می‌توانند به صورت برنامه‌ریزی شده و سنجیده در راستای تعامل مدیران و همچنین مدیریت افکار عمومی اقدام کنند، بسیار حائز اهمیت هستند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی نباید تنها به شکل مخبر عمل کند و از سایر زوایای کار خود غافل بماند، گفت: آنان باید در زمینه‌های مختلف در راستای تقویت جایگاه خود اقدام نمایند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول