اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل:

انس دانشجویان با قرآن مبدأ تحول روحی آنها است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: انس با قرآن کریم برای دانشجویان مبدأ تحول روحی و انجام وظایف و تکالیف سنگین‌تر است.

انس دانشجویان با قرآن مبدأ تحول روحی آنها است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حمیدرضا معاضدی عصر امروز در کنگره قرآن‌پژوهی که با حضور اساتید و دانشجویان در کانون اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: نسل جوان ما هر چه قدر با کلام الهی و معنا و مفهوم عمیق آن آشنا شوند، بهتر و شایسته می‌توانند به عظمت قرآن و کلام الهی پی ببرند.
وی قرآن را مرز واقعی حق از باطل و معروف و منکر اعلام کرد و افزود: یک مؤمن حقیقی و جوان علاقمند به قرآن می‌تواند راه درست و غلط را با معیار قرار دادن قرآن تشخیص دهد و در مسیر حقانیت و شایستگی‌ها گام بردارد.
معاضدی با یادآوری این‌که در برابر هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمن تکیه بر قرآن و مفاهیم آن می‌تواند بهترین نجات‌بخش و ارزش‌آفرین در زندگی نسل جوان و نوجوان باشد، تصریح کرد: ما در دانشگاه‌ها به یک نهضت فراگیر در تبیین مفاهیم قرآن کریم و همچنین تفسیر حقیقت کلام الهی نیاز داریم تا دانشجویان با عمق وجود قرآن و عظمت آن را درک کنند.
این مسئول مطالعه قرآن و پژوهش در این باب را برای هر مسلمانی امری لازم و ضروری توصیف کرد و ادامه داد: ما با برگزاری کنگره قرآن‌پژوهی آن هم در فضای معنوی دانشگاه‌ها در دهه ولایت خواستیم دانشگاهیان را تشویق به امر پژوهش قرآن در حوزه‌های مختلف کنیم.
وی به بخش‌های متعدد این کنگره اعم از ارتباط قرآن و پژوهش با موضوع طب، انسان سالم، غذای سالم، بهداشت و توصیه‌های قرآن کریم در این زمینه اشاره کرد و گفت:‌ قرآن شفای تمام دردها و گرفتاری‌های بشر است که تا همیشه تاریخ می‌تواند انسان را از جهل و نادانی نجات دهد.
به گزارش فارس، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل در ادامه سخنان خود از ارسال 120 مقاله به دبیرخانه این کنگره اشاره کرد و افزود: از این تعداد مقاله هشت مقاله برتر به عنوان مقالات منتخب در این کنگره قرائت شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: 36 مقاله از این تعداد مقالات به عنوان مقالات برگزیده به دلیل محدود بودن زمان و فرصت ارایه آن به صورت خلاصه چاپ و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.
معاضدی در ادامه سخنان خود هدف دیگر از برگزاری این کنگره را توجه دادن جوانان به امر پژوهش و تحقیق زیربنایی در حوزه کلام الهی توصیف کرد و اظهار داشت: بسیاری از ابعاد این کلام الهی هنوز به صورت کامل تبیین و تشریح نشده است و ما نیازمند آن هستیم تا در یک فرصت زمانی بتوانیم ابعاد مختلفی از عظمت و شوکت قرآن کریم را تبیین و تشریح کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول