اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

نجات جوامع بشری را باید در آموزه‌های قرآن جستجو کرد

خبرگزاری فارس: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: راهکارهای جوامع غربی برای نجات و هدایت انسان‌ها به بن بست رسیده و امروز باید راه نجات را در معارف قرآنی و معنویات اسلام جستجو کرد.

نجات جوامع بشری را باید در آموزه‌های قرآن جستجو کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید احمد علوی عصر امروز در بازدید از طرح کتابت قرآن کریم که با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد در دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: قرآن کریم نقشه‌ی راه سعادت انسان‌ها در طول تاریخ بوده و امروز راه رستگاری، سعادت و کمال انسان در گرو عمل به قرآن و سنت و سیره‌ی رسول مکرم اسلام (ص) و ائمه هدی(ع) است.
علوی با اشاره به فعالیت‌های گسترده قرآنی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت آستان قدس رضوی، ترویج معارف قرآنی و آموزه‌های دینی اهل بیت(ع) بوده و همواره رسالت اصلی خود قرار داده است.
وی افزود: قرآن‌های نفیسی که در قرون متمادی توسط مسلمانان متدین، هنرمند و علاقه‌مند به زیبایی‌های قرآنی صیانت و حفاظت شده و از جهات مختلف خط، تذهیب، نوع کاغذ و موارد گوناگون دیگری ممتاز بوده، با ایجاد موزه‌ی قرآن در سال‌های نخست انقلاب اسلامی با استفاده از روش‌های نوین حفاظتی در این موزه حفظ و نگهداری شده و از گزند آسیب‌های مختلف در امان است
علوی گنجینه‌ی قرآن و نفایس آستان قدس رضوی را از موزه‌های کم‌نظیر جهان اسلام دانست و اظهار داشت: در بین این قرآن‌های نفیس قرآن‌های منسوب به دست‌خط ائمه‌‌ی معصومین(ع) از جمله قرآن منسوب به دست‌خط حضرت علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، امام زین‌العابدین(ع) و امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) وجود دارد. 
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در خصوص ترویج مبانی ناب قرآن کریم در آستان قدس رضوی اظهار داشت: در آستان قدس رضوی از مقطع پیش دبستانی تا مقطع دکتری آموزش قرآن و علوم قرآنی وجود دارد، آموزش قرآن به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی در دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی، پژوهش‌های گسترده بنیاد پژوهش‌های اسلامی که در آن جمع کثیری از اساتید حوزه و دانشگاه و محققان مجرب مشغول پژوهش در علوم اسلامی و به‌‌ویژه علوم قرآنی هستند، تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تا مقطع دکترا در رشته علوم قرآن و حدیث، گامهای بسیار موثری است که در ترویج مبانی قرآن و آموزش قرآن به اقشار مختلف جامعه در آستان قدس رضوی برداشته شده است.
علوی اضافه کرد: حسب دستور تولیت آستان قدس رضوی بزرگ‌ترین چاپخانه قرآن کریم در سطح خاورمیانه در مجموعه ایجاد شده و برای چاپ قرآن از مدرن‌ترین ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت چاپ استفاده می‌شود.
وی در پایان با تحسین کتابت قرآن توسط دانشجویان در حرم مطهر رضوی ابراز امیدواری کرد: این‌گونه فعالیت‌ها بتواند در آشنایی جوانان با آموزه‌های قرآن و بکارگیری تعالیم آن موثر واقع شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول