اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بارش برف آغاز شد؛

بازگشایی گردنه اسالم / یخبندان در جاده‌های خلخال

خبرگزاری فارس: در آخرین روزهای آبان ماه بارش برف در اکثر نقاط استان اردبیل بعد از دو روز وقفه شروع شد.

بازگشایی گردنه اسالم / یخبندان در جاده‌های خلخال
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش برف همراه با کولاک که عصر امروز در خلخال سبب مشکلاتی در تردد روزانه مردم، رانندگان و مسافران شده است در گردنه‌های صعب‌العبور این شهرستان با شدت و همراه با کولاک ادامه دارد.
بارش برف سبب افت دما و یخبندان در سطح خیابان‌ها و معابر شهر خلخال شده و اختلالاتی را نیز در تردد خودروها و عابران به وجود آورده است.
رئیس اداره راه و ترابری خلخال با بیان این‌که با وجود بارش برف در تمامی محورهای ارتباطی این شهرستان تلاش برای برف‌روبی و نمک‌پاشی در جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی ادامه دارد، تصریح کرد: ‌ما از رانندگان عبوری از گردنه الماس انتظار داریم بدون زنجیر چرخ اقدام به مسافرت نکنند.
علی نادری با یادآوری این‌که در روزهای گذشته تردد در محور اسالم پیگیری شده است، خاطر نشان کرد: با بازگشایی محور خلخال به اسالم تردد در این محور ادامه دارد اما همچنان نیروهای راهداری و جمعیت هلال‌احمر در این محور مستقر شدند و راهنمایی‌های لازم را برای مسافران و گردشگران انجام می‌دهند.
به گزارش فارس از اردبیل، امدادگران هلال‌احمر شهرستان گرمی نیز عصر امروز 50 نفر از اتباع کشور آذربایجان را از برف و کولاک نجات داده و آنها را در مدرسه شهید رجایی گرمی اسکان موقت دادند.
این افراد که در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در حال عزیمت به مشهد مقدس بودند به دلیل گرفتار شدن در برف و کولاک از گردنه لنگان گرمی به داخل شهر گرمی انتقال داده شده و با اسکان موقت در این مدرسه کارهای امدادرسانی به آنها انجام شده است.
این مسافران از خدمات ارایه شده به ویژه حمایت‌های جمعیت هلال‌احمر، پلیس راه و شهرداری به خاطر در اختیار گذاشتن غذا و وسایل گرمایشی به مقدار کافی، از تلاش‌ها و همت آنها و حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران قدردانی کردند.
فرماندار خلخال نیز با بیان این‌که محور اسالم – خلخال بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد، گفت: در چند روز گذشته به دلیل باد شدید و برف این جاده چند بار بسته و باز شده ولی در نهایت سعی کردیم این محور را بازگشایی و در اختیار مسافران و رانندگان قرار دهیم.
ذبیح‌الله عبداللهی تصریح کرد: هم اکنون راهداران تلاش می‌کنند تا این جاده باز و با رعایت مقررات ایمنی قابل تردد باشد.
پلیس راه استان اردبیل نیز با اشاره به تعطیلات پیش رو از تمام مسافران و علاقمندان به طبیعت خواست حتماً در مسافرت‌های خود زنجیر چرخ، خوراکی و وسایل گرمایشی را با خود به همراه داشته باشند و در هنگام تردد از گردنه‌ها و مناطق کوهستانی از طریق مرکز راه‌های استان اردبیل از وضعیت آنها اطلاع کسب کنند.
فرماندهی پلیس راه استان اردبیل اعلام کرد: به دلیل بارش نم‌نم برف در اکثر نقاط استان اردبیل سطح جاده‌ها یخبندان و برفی است به همین دلیل مسافران در تردد محورهای مواصلاتی باید زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند چرا که در صورت نداشتن این امکانات از تردد آنها جلوگیری می‌شود.
همچنین بارش برف راه ارتباطی 35 روستای شهرستان مشگین را مسدود کرد.
ارتفاع برف در برخی از مناطق شهرستان به حدود 30 متر می‌رسد.
به گفته محمدرضا حاتمی رئیس راه و ترابری مشگین‌شهر کار بازگشایی راه‌های روستایی از صبح امروز شروع شده است.
وی اضافه کرد: هنوز راه روستایی چندین آبادی مسدود است و راهداران باید تلاش کنند تا آنها بازگشایی شود.
به گفته اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز در 24 ساعت آینده بارش برف در اغلب نقاط استان اردبیل دور از انتظار نیست به طوری که بارش برف در شهر اردبیل و شهرهای سردسیر جنوبی از چند ساعت پیش شروع شده است.
با سرد شدن هوا تالاب‌های امن منطقه مغان پذیرای هزاران قطعه پرنده مهاجری است که در مسیر کوچ از سیبری به این منطقه آمدند.
این پرندگان آبزی و کنار آبزی زیبایی تالاب‌های مغان را دو چندان کرده‌اند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول