اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کل دادگستری استان یزد:

میزان ورودی پرونده‌های قضایی یزد کاهش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به افزایش روزافزون میزان ورودی پرونده‌های قضایی یزد گفت: این میزان باید با راهکارهایی از جمله پیشگیری از وقوع جرم کاهش یابد.

میزان ورودی پرونده‌های قضایی یزد کاهش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری عصر امروز در جمع قضات استان یزد اظهار داشت: مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل دستگاه قضایی در حال حاضر افزایش پرونده‌های ورودی است که باید با پیشگیری از وقوع جرم در جامعه از میزان ورودی‌ها کاست.
وی عنوان کرد: تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی در راستای جلوگیری از وقوع جرایم در جامعه و کاهش پرونده‌های ورودی است.
حیدری با تأکید بر ضرورت تشکیل هسته‌های پیشگیری از وقوع جرم در حوزه‌های قضائی شهرستان‌های استان یزد اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد دادگستری کل استان یزد در شش ماه نخست سال جاری عملکرد خوبی بوده اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی با اشاره به افزایش آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری کل استان یزد در شش ماه نخست سال جاری اظهار داشت: بیشترین میزان پرونده‌های ورودی به محاکم بدوی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، طبس و مهریز است.
حیدری خاطرنشان کرد: دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یزد از لحاظ پرونده‌های ورودی در رتبه اول و به ترتیب مهریز و اردکان، میبد و طبس در رتبه‌های بعدی هستند.
وی همچنین بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های انقلاب را مربوط به دادگاه انقلاب یزد، مهریز و اردکان ذکر کرد.
حیدری با تأکید بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان یزد که مورد تأکید ریاست قوه قضائیه نیز هست، اظهار داشت: جمعیت کیفری زندان‌ها در حال حاضر افزایش یافته است در حالی که باید فقط افرادی که استحقاق رفتن به زندان دارند، زندانی شوند.
حیدری خاطرنشان کرد: در هر سال حدود 10 هزار نفر وارد زندان‌های استان یزد می‌شوند که 50 درصد آنها به طور موقت در زندان هستند و بعد آزاد می‌شوند که باید تا حد امکان از رفتن این افراد به زندان جلوگیری کرد.
وی بر ضرورت آگاهی قضات از قوانین و علم روز تأکید کرد و اظهار داشت: قضات با آگاهی کامل از قوانین و آشنایی با جدیدترین مباحث حقوقی می‌توانند بهترین احکام را صادر و بسیاری از مشکلات قضایی مردم را حل و فصل کنند.
حیدری با بیان اینکه کاهش تعداد شوراهای حل اختلاف استان یزد سبب افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری شده است، افزود: شوراهای حل اختلاف باید تقویت و فعال شوند ضمن اینکه در مناطقی که واقعا ضرورت دارد، ایجاد شوند.
رئیس کل دادگستری استان یزد از قضات خواست که مشکلات حوزه قضایی خود را آسیب‌شناسی کرده و در مسیر حل این مشکلات اقدام کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول