اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد:

کاهش 9 درصدی ورودی پرونده به دادگاه‌های قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در قزوین 9 درصد کاهش ورودی پرونده را به دادگاه‌ها داشتیم.

کاهش 9 درصدی ورودی پرونده به دادگاه‌های قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جمال انصاری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما به دنبال روزآمدی امور هستیم و روزآمدی نخستین سیاست کاری ماست تا به نقطه مناسبی از شرح کار خود برسیم.
وی ادامه داد: تغییرات در سیستم هنوز برای بعضی‌ها حس نشده است، ما باید با این سامانه همراه شویم و نخستین تغییرات انقباضی در سیستم مدیریت پرونده این است که به کاربران می‌گویند با این مشخصات وارد شوند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: روزآمدی مورد نظر در سیاست‌های کاری قوه قضاییه نیازمند درک این تغییرات است و انسان باید تغییر را در زندگی احساس کند.
وی عنوان کرد: این امر منوط به کنار گذاشتن یکسری از روش‌های سنتی است و ما باید بافت فکری سنتی را کنار گذاریم و با اندیشه‌های روز حرکت کنیم و تحقق این سیاست‌ها منوط به آگاهی به حیطه کار است.
انصاری اعلام کرد: ما باید داشته‌های موجود خود را در دادگستری در مسیر ارتقا همراه کنیم و این می‌تواند کمک کند قدم‌ها را جدی‌تر برداشته و صادقانه خدمت کنیم و از ظرفیت‌های خود بهتر بهره گیریم.
وی یادآور شد: ما نمی‌‌توان بی‌توجه به این موضوع باشیم که یک پرونده در دستگاه قضایی چقدر برای ما هزینه دارد و این یعنی مدیریت کردن بر فرآیند کاری و به طور مطمئن الگوهای دینی، شرعی و ارزشی ما نیز نگاهش اینگونه است و محاسبه‌گری نیز به همین معنا است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: مراجعان ما که می‌خواهند از خدمت بهره‌ گیرند قرار نیست ما را تحمل کنند قرار است همسو با دیدگاه‌های شرعی و ارزشی خلقیات کاری را طوری تنظیم کنیم که افراد بی‌منت‌تر خدمات دریافت کنند و رویکرد کلی مجموعه در استان این است.
وی با اشاره به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها اعلام کرد: در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در استان 9 درصد کاهش ورودی پرونده را داشتیم و این عدد نشان می‌دهد که زیرساخت‌ها بهتر و حجم نیرویی‌ مجموعه افزایش یافته است.
انصاری افزود: با توجه به 9 درصد کاهش ورودی پرونده و در حوزه قضایی قزوین 16 درصد کاهش ورودی به دادسرا انتظار حداقلی است که رویکرد و شیب کار ما به سمت کاهش موجودی پرونده‌ها و روان‌سازی امور و پاسخ به مراجعان باشد.
وی اعلام کرد: ما حدود هشت تا 9 درصد افزایش ورودی به دادگاه‌های تجدیدنظر داریم و علت این است که سطح روان‌سازی در دادگاه‌های بدوی وقتی سریع شود حجم بیشتری پرونده به دادگاه‌های تجدیدنظر می‌آید ولی در سایر مراجع با کاهش ورودی پرونده مراجعه هستیم و باید از این فرصت استفاده کنیم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با تقدیر از زحمات رئیس کل سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: آقای طاهرخانی قدم‌های موثری را برداشتند و از ایشان سپاس‌گذاریم و رئیس جدید نیز از همکاران قضایی و با تشکیلات آشنا هستند و انتظار است با سیاست‌های تعاملی بتوانند در راستای رویکرد مدنظر حرکت کنند.
در ادامه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: از اعتمادی که رئیس کل دادگستری استان به بنده داشتند، تشکر می‌کنم و انشاءالله در این جایگاه خدمت به مردم را فرصتی مغتنم بدانیم زیرا رضای الهی در خدمت به مردم است.
احسان مظفری افزود: تلاش ما در این است که فرآیند دادرسی کوتاه شود و سرعت در کارها داشته باشیم و با حفظ دقت و تعیین زمان برای هر کاری پیش رویم و مهمترین برنامه قاضی و مدیر قضایی اجرای قانون است و انشاءالله در این راستا گام‌ها خوبی را برداریم.
در پایان این مراسم از خدمات بهمن طاهرخانی رئیس کل سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین تقدیر شد و احسان مظفری به عنوان رئیس کل جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول