اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سابق دادگستری شهرستان آبیک:

افزایش دو برابری پرونده‌های قضایی آبیک به نسبت سایر نقاط استان

خبرگزاری فارس: رئیس سابق دادگستری شهرستان آبیک گفت: ورودی پرونده‌های قضایی آبیک به نسبت سایر شهرستان‌های استان طی 7 سال گذشته دو برابر شده است.

افزایش دو برابری پرونده‌های قضایی آبیک به نسبت سایر نقاط استان
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی شعبانی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان آبیک بیان کرد:‌ میانگین ورودی پرونده‌ها در شهرستان آبیک بیش از سایر شهرستان‌های استان قزوین است.
وی ادامه داد: به طور معمول تعداد پرونده‌های وارده در مراکز استان‌ها به نسبت سایر شهرهای استان از رقم بالاتری برخوردار است ولی در استان قزوین در شهرستان آبیک به نسبت جمعیت بالاترین ورودی پرونده‌ها را داریم که علت آن را باید در حوزه فرهنگی جستجو کنیم.
رئیس سابق دادگستری شهرستان آبیک اضافه کرد: به نظر می‌رسد تأسیس حوزه علمیه در شهرستان آبیک امری ضروری است. همچنین موضوع مصلی نیز باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد که در زمینه مصلی اگر چه فرماندار و سایر مسئولان شهرستان همت دارند ولی در این رابطه نیازمند همت جدی مسئولان استان هستیم.
وی افزود: از سال 83 در دادگستری شهرستان آبیک به عنوان رئیس دادگستری مشغول به کار شدم که تاکنون در حوزه عمرانی توانستیم اقداماتی را انجام دهیم، در این رابطه می‌توان به احداث یک مجموعه 8 واحدی از خانه‌های سازمانی و ساخت ساختمان شورای حل اختلاف اشاره داشته باشیم. همچنین زمین ساختمان جدید دادگستری شهرستان آبیک تأمین شد که باید از مدیران آستان قدس تشکر کنیم.
شعبانی خاطر نشان کرد: میانگین پرونده وارده برای هر شعبه به صورت استاندارد یکصد پرونده است ولی در شهرستان آبیک این رقم 500 پرونده است. در واقع از این آمار به این نتیجه می‌رسیم که باید تعداد شعب را بیشتر کنیم ولی در دوران ریاست آیت الله شاهرودی به دلیل سیاست‌های انقباضی این پست‌ها افزایش نیافت ولی با پیگیری‌های انجام شده و دقت نظر رئیس کل دادگستری استان در آینده نزدیک این امر محقق می‌شود.
وی توضیح داد: طی سال 83 تاکنون تعداد پرونده‌های شهرستان آبیک دو برابر شده است ولی تعداد قضات هیچگونه افزایشی نداشته است که این امر فشار سختی را بر همکاران ما وارد کرده است در نتیجه مجبور شدیم از حضور همکاران در ساعات بعد از ظهر نیز استفاده کنیم که این امر با توجه به سکونت برخی از همکاران در شهرهای قزوین و کرج با مسائلی همراه بود.
وی اعلام کرد: این جانب از شورای حل اختلاف آبیک راضی نیستم چراکه ما باید یک قاضی و کارمند تمام وقت را در شورا داشته باشیم و از این طریق بتوانیم به بررسی پرونده‌ها بپردازیم، این تأکید ما بدان جهت است که میانگین پرونده‌ها در شهرستان آبیک دو برابر سایر شهرهای استان است البته موجودی پرونده‌های شورای حل اختلاف در آبیک مطلوب است چراکه در 5 شعبه یک هزار پرونده داریم ولی با استقرار یک قاضی سرعت رسیدگی و کیفیت رسیدگی بیشتر خواهد شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول