اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات زنجان خبر داد:

تشکیل 28 پرونده جرائم اینترنتی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان زنجان گفت: تاکنون 28 مورد از جرائم اینترنتی شناسایی و تشکیل پرونده شده است.

تشکیل 28 پرونده جرائم اینترنتی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، نصرت‌الله امیری ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه فضای مجازی و سایبری نیازمند برقراری امنیت است، اظهار داشت: چرا که بیشترین اطلاعات در قالب‌های مختلف در سطح شبکه‌های مجازی است که باید در راستای حفظ این اطلاعات امنیت لازم برقرار شود.
وی افزود: در این راستا پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در سال 89 کار خود را آغاز کرد و در استان زنجان نیز این مهم در سال جاری آغاز شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان زنجان تصریح کرد: در خرداد ماه سال جاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ماموریت خود را آغاز کرد، ولی با توجه به عمر کم آن، فعالیت‌ها و اقدام‌های مهم و بسیار خوبی را در رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی صورت داده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان زنجان خاطرنشان کرد: تاکنون 28 مورد از جرائم اینترنتی شناسایی و تشکیل پرونده شده است.
امیری اضافه کرد: پرونده‌ای در پلیس سایبری استان مطرح بود که فردی حساب 52 نفر را طی یک ساعت برداشت و همان مبلغ را به صورت اینترنتی خرید کرده بود.
وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های فضای مجازی قابل پیگیری است، عنوان کرد: کافی‌نتی در استان بود که مشتریان زیادی داشت که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم که کار این کافی‌نت تخلیه حساب افراد است.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات زنجان افزود: برخی از افراد نیز با تخصص خود به سایت سازمان‌ها و اداره‌ها وارد شده و با کپی از سایت اصلی و با طراحی یک سایت جعلی اقدام به جرائم مختلف کرده و اطلاعات افراد را در اختیار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه اعتیاد به فضای مجازی به دلیل جذابیت آن است، گفت: از اداره‌ها و سازمان‌های استان خواهانیم که در صورت هک شدن یاست این سازمان‌ها، مراتب را به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان منعکس کنند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول