اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با سراسر کشور در زنجان صورت گرفت؛

برگزاری 450 نمایشگاه کتاب در مناطق مختلف زنجان

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همزمان با سراسر کشور 450 نمایشگاه کتاب در مناطق مختلف استان زنجان برگزار شده است.

برگزاری 450 نمایشگاه کتاب در مناطق مختلف زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منصور مرادلو ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب در یکی از مدارس شهر زنجان با اشاره به اینکه سهم استان زنجان از 48 هزار عنوان کتاب در 48 هزار مدرسه در سراسر کشور، 450 عنوان کتاب در 450 مدرسه است، اظهار داشت: در استان زنجان سهم مدارس ابتدایی 254 نمایشگاه، مدارس راهنمایی 127 نمایشگاه و متوسطه 72 نمایشگاه است.
وی با بیان اینکه علاوه بر مدارس در 14 منطقه دیگر استان نمایشگاه‌های متمرکز در هفته کتاب دایر است، افزود: در هفته کتاب تعداد 36 هزار عنوان کتاب به دانش آموزان معرفی می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان به اهدای کتاب به صورت نمادین در بین دانش‌آموزان در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: عرضه و فروش کتاب با 20 درصد تخفیف در هفته کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان و تقدیر از فعالان عرصه کتاب و کتاب خوانی از جمله فعالیت‌های هفته کتاب در آموزش و پرورش استان زنجان است.
وی میانگین سرانه کتاب در استان زنجان را 8.86 جلد عنوان کرد و گفت: نگاه مسئولان استان افزایش میزان مطالعه و ارتقای سطح دانش و آگاهی در بین مردم به ویژه دانش‌آموزان است.
مرادلو با اشاره به اینکه مطالعه کتاب‌های مفید موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: اهمیت مطالعه آن قدر است که پیامبر در جنگ‌ها به اسرا شرط می‌گذاشت که هر کدام از اسرا چند نفر از یاران پیامبر را باسواد کند در ازای این خدمت آزاد می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در هفته کتاب برنامه‌های ویژه در راستای ارتقای سطح مطالعه دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: خواندن کتاب‌های مهم و تاثیرگذار از افزایش آمار جرم جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به افزایش کتاب خانه‌ها در استان و در مدارس یادآور شد: هدف از گسترش کتابخانه‌ها افزایش مطالعه در بین مردم به ویژه جوانان است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول