اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه بهبهان:

واقعه غدیر اتمام حجت پیامبر بر مسلمانان بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهبهان گفت: واقعه غدیر در واقع اتمام حجت پیامبر اکرم(ص) بر مسلمانان در ارتباط با موضوع جانشین خود بود.

واقعه غدیر اتمام حجت پیامبر بر مسلمانان بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‎الاسلام عبدالرضا ابوعلی ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت عید غدیر که در محل فرمانداری این شهرستان با حضور مسئولان محلی برگزار شد، اظهار داشت: واقعه غدیر در واقع اتمام حجت پیامبر اسلام‎(ص) بر مسلمانان در ارتباط با موضوع جانشین خود بود.
وی افزود: حضرت محمد‎(ص) بارها و در صحنه‌های مختلف، امیرالمؤمنین را به عنوان جانشین خود معرفی کرده و اصحاب باوفای وی نیز این موضوع را پذیرفته بودند.
خطیب جمعه بهبهان تصریح کرد: اما دشمنان اسلام همواره منتظر بودند تا پیامبر از دنیا برود و زمام حکومت را بر دست گرفته، اسلام و قرآن را کنار زده و هر آن‌گونه که منافع آنها امر می‌کند، رفتار کنند.
وی خاطرنشان کرد: از این‌رو با توجه به اهمیت موضوع جانشینی پیامبر اسلام‎(ص)، خداوند در واقعه غدیر به پیامبر دستور داد تا در جمع مسلمانان به طور رسمی حضرت علی‎(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کند و این رسالت را تکمیل کننده پیامبری و وظایف حضرت محمد‎(ص) قرار داد.
ابوعلی در ادامه افزود: ما شیعیان نیز هر ساله این روز ارزشمند و معرفی حضرت علی‎(ع) به عنوان جانشین رسول خدا را جشن گرفته و مراسم‌های مختلف مذهبی و فرهنگی شادی برگزار می‌کنیم.
وی افزود: در همین راستا امسال نیز در بهبهان مراسم شاد و متفاوتی را برای مردم ولایتمدار این شهرستان تدارک دیده و جشن بزرگ ولایت را در شهر برگزار می‌کنیم.
امام جمعه بهبهان با تقدیر از همکاری و تعامل مسئولان به‌ویژه فرماندار شهرستان در برگزاری برنامه‌های روز عید غدیر تصریح کرد: این جشن ساعت 19 امشب با حضور هیئت‌های مذهبی و مردم در خیابان امام حسین‎(ع) و در جلوی درب حسینیه ابوالفضل‎(ع) این شهر برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین هیئت‌های مذهبی به صورت دسته‌های شادی از محل‌های خود و نقاط مختلف شهر به سمت محل برگزاری جشن بزرگ ولایت حرکت خواهند کرد.
ابوعلی در پایان با بیان اینکه دو تن از افرادی که تازگی شیعه شده‌اند نیز در این مراسم حضور داشته و برای مردم سخنرانی می‌کنند، اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری چنین مراسم شاد و مفرحی باعث ایجاد شور و نشاط در مردم شده و بیش از پیش اهمیت این واقعه بزرگ را به مردم نشان دهیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول