اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بذری:

نگاه به ورزش باید علم محور باشد/ اخلاق ورزشی نیاز روز جامعه است

خبرگزاری فارس: مدال آور عرصه جهانی و آسیایی کشتی مازندران گفت: نگاه علم محور به ورزش باعث پیشرفت آن می‌شود.

نگاه به ورزش باید علم محور باشد/ اخلاق ورزشی نیاز روز جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی‌اصغر بذری بعداز ظهر امروز در حاشیه در پنجمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های پیام نور کشور در جمع خبرنگاران در بیان ارزش علم در کنار ورزش اظهار داشت: خوشبختانه از چند سال گذشته تاکنون توجه زیادی به ورزش در مراکز علمی و پژوهشی کشور شده که می‌توان ثمره‌های آن را در کشور مشاهده کرد.
وی ابراز داشت: هم اکنون وضعیت کشتی در بخش فرنگی و آزاد در استان مازندران بسیار مطلوب است و پیشرفت‌های زیادی را در مسابقات و تورنمنت‌های بین‌المللی، کشوری و جهانی شاهد هستیم.
بذری که در رقابت‌های جهانی 2002 چین قهرمان جهان شد، ابراز داشت: احساس می‌کنم رشته کشتی پایاپای دیگر رشته‌های ورزشی در دانشگاه پیام نور رشد خوبی داشته و می‌توان چشم انداز بلندی را برای این خانواده بزرگ دانشگاهی رقم بزند.
این کشتی‌گیر با اعلام اینکه باید به فکر پیشرفت ورزش دانشجویی باشیم تا بتوان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم، گفت: مازندران میزبان یکی از بهترین دوره‌های ورزشی تاریخ ورزش استان است.
بذری با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی این استان خاطرنشان کرد: قویترین مرد جهان در رشته وزنه‌برداری، مدال‌آوران برتر کشتی آزاد و فرنگی دنیا و ملی پوشان زیادی در رشته‌های فوتبال، والیبال، ورزش‌های رزمی، پینگ پنگ و دیگر رشته‌های ورزشی از این استان هستند.
 
* اخلاق ورزشی نیاز روز جامعه است
بذری با اشاره به اهمیت اخلاق در ورزش قهرمانی و پهلوانی تصریح کرد: برای شاگردان خود در باشگاه‌ها بیشترین توصیه ها را در زمینه اخلاق دارم، احترام و اخلاق در راس امور ما است، زیرا در کشتی اخلاق بسیار اهمیت دارد و کشتی گیران را به عنوان پهلوان می‌شناسند و باید تلاش مان باشد تا پهلوانان واقعی را تحویل جامعه اسلامی دهیم. 
این پهلوان مازندرانی که دانشجوی دانشگاه پیام نور بهشهر در رشته تربیت بدنی است، گفت: پیشرفت ورزش در این خانواده بزرگ علمی نشان از تلاش و همیت مسئولان دارد.
وی در پیشنهادی به مسئولان امر ورزش یادآور شد: باید در ورزش دانشگاهی با رویکردی علمی و فرهنگی وارد شد تا به صورت علمی در سطح دنیا بیش از گذشته بدرخشیم. 
بذری دلاور مرد مازندرانی قهرمانی در رقابت‌های 2006 جهانی کشور چین، قهرمانی در جام جهانی ساری در سال 84 و مدال طلا بازی‌های آسیایی دوحه قطر را در کارنامه ورزشی خود دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول