اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول استعدادیابی فدراسیون کشتی:

کشتی اردبیل به روزهای اوج خود برمی‌گردد

خبرگزاری فارس: مسئول استعدادیابی فدراسیون کشتی گفت: کشتی استان اردبیل با داشتن نوجوانان و جوانان توانمند در سال‌های نه چندان دور به روزهای اوج خود برمی‌گردد.

کشتی اردبیل به روزهای اوج خود برمی‌گردد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین ملاقاسمی عصر امروز در گردهمایی مربیان و پیشکسوتان کشتی در اردبیل اظهار داشت: کشتی این خطه سال‌ها است که جوانان برومندی همچون احد پازاج، علی اشکانی و مدال‌آوران مختلف رشته کشتی فرنگی و آزاد را تحویل جامعه داده و باید این ذخیره روز به روز قدرتمندتر در عرصه‌های آسیایی، جهانی و بین‌المللی رخ نموده و خودی نشان دهد.
وی شالوده و زیربنای کشتی در استان اردبیل را توانمند و استخوان‌دار اعلام کرد و افزود: ورزش کشتی به عنوان نخستین رشته مستعد کشورمان امروز توانسته است در سطح بین‌المللی و جهانی و حتی المپیک درخششی بی‌نظیر داشته باشد به طوری که اغلب کشتی‌گیران ما نیز از شهرستان‌های دورافتاده و محروم خالق افتخار و صاحب مدال‌های رنگین بودند.
این پیشکسوت کشتی تصریح کرد: فدراسیون کشتی در یک اقدام اساسی و زیربنایی با دعوت از مربیان، داوران و پیشکسوتان به دوره‌های آموزشی تلاش می‌کند توانمندی‌های علمی و مهارتی آنها را در این رشته افزایش دهد تا بتوانند با هدایتگری شایسته ورزش اول کشورمان را به نقطه اوج آسیا و جهان برسانند.
ملاقاسمی سابقه کشتی فرنگی در استان اردبیل را دارای سابقه درخشان توصیف کرد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های مناسب هیئت کشتی استان اردبیل جایگاه گذشته کشتی فرنگی این استان قابل دست یافتن است.
این مسئول با یادآوری این‌که مربیان ما امروز ابزار لازم را برای پرورش استعدادهای آینده‌دار کشتی دارند، خاطر نشان کرد: با بازدیدی که از شهرهای مختلف در استان اردبیل داشتیم به آینده کشتی فرنگی و آزاد این خطه امیدوار شدیم و معتقدیم این استان در سال‌های آینده می‌تواند باز قهرمانان نامی و مشهور دیگری را تحویل کشتی کشور دهد.
وی رفع کمبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در رشته کشتی یادآور شد و اضافه کرد: هدف فدراسیون کشتی از برگزاری دوره‌های مختلف و نشست با مربیان و پیشکسوتان بیشتر استعدادیابی در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان است.
به گزارش فارس، مسئول استعدادیابی فدراسیون کشتی نگاه همه‌جانبه مربیان کشتی را به مدارس و آموزشگاه‌ها و کشف استعدادهای ناب از بین دانش‌آموزان ضروری توصیف کرد و گفت: مربیان ما امروز می‌توانند در کنار یاد دادن فنون کشتی به تقویت روح و روان نیز کمک کرده و اخلاق شایسته و حسنه را نیز به کشتی‌گیران انتقال دهند.
وی از پیشکسوتان نیز خواست تجربیات خود را در اختیار نسل امروز کشتی قرار دهند تا در یک فرصت زمانی امکان توسعه و رونق کشتی به معنای حقیقی و واقعی به وجود آید.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول