اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه اردکان:

تاثیرگذاری شعر بر ملت و نظام قابل انکار نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردکان با بیان ویژگی‌های شعر متعهد گفت: گاه شعری می‌تواند بر یک کشور، نظام و ملت تاثیرگذار باشد و این تاثیرگذاری قابل انکار نیست.

تاثیرگذاری شعر بر ملت و نظام قابل انکار نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی ظهر امروز در نخستین کنگره شعر غدیر در اردکان، شعر را موهبتی الهی توصیف کرد و اظهار داشت: شکر این نعمت گام برداشتن شعرا در مسیر معرفت و قرب الهی است.
وی، مرحوم آیت‌الله بهجتی متخلص به شفق را الگوی شعرای کشور و استان دانست و افزود: مقام معظم رهبری در نشست شعرای برتر کشور از وی که شرح دعای ابوحمزه ثمالی را به نظم درآورده تمجید کردند و از دیگر شعرای کشور نیز خواستند راه وی را ادامه دهند.
حسینی ائمه اطهار را دریای بیکران معرفت الهی توصیف و اظهار امیدواری کرد: شعرا با معرفی، مدح، مرثیه و بازشناسی شخصیت، سخنان و احادیث این بزرگان دینی در نشر و ترویج اسلام ناب محمدی موثر باشند.
وی با اشاره به اشعار غنی و پربار حضرت علی( ع) گفت: مناجات منظومی که از این امام همام برجای مانده گنجینه گران بهای از معرفت و عشق و محبت سرشار به خدای بی‌همتا و عزوجل است.
امام جمعه اردکان ادامه داد: به جاست شخصیت بی‌نظیر اولین امام شیعیان دستمایه اشعار شعرای استان و کشور قرار گیرد و به این وسیله قطره‌ای از بحر باشکوه علمی و شخصیتی مولی الموحدین علی (ع) به مردم متدین ایران و اسلامی و دیگر نقاط جهان شناسانده شود.
حسینی با اشاره به ذوق شعری رهبر فرزانه انقلاب گفت: ایشان در همه زمینه‌ها صاحب‌نظر و صاحب رای هستند و همگان شاهدند که در نشست‌هایی که با شعرای کشور دارند، بهترین و تخصصی‌ترین نظرات را درباره اشعار پیشنهاد می‌دهند.
وی با بیان ویژگی‌های شعر انقلابی و متعهد تصریح کرد: گاه شعری می‌تواند بر یک کشور، نظام و ملت تاثیرگذار باشد.
حسینی با اشاره به کارکرد فوق‌العاده شعر در دوران انقلاب و دفاع مقدس گفت: بسیاری از اشعار شعرا در دوران انقلاب اسلامی به عنوان شعار مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت و گاه یک شعر در ایجاد انگیزه بیشتر در مردم موثر بود.
وی شعر را آیینه تمام نمای احساسات، رنج‌ها و آلام یک ملت توصیف و تاکید کرد: در دوران پر فراز و نشیب دفاع مقدس، شعر و ادبیات کارکرد مهم و موثری در تسکین آلام مردم و بروز روحیه جنگ‌آوری و شجاعت در رزمندگان ایفا می‌کرد.
امام جمعه اردکان با بیان اینکه اردکان همواره جایگاه شعرا و ادبای نام‌آور کشور بوده است، یادآور شد: حرکت شعرا در زمانه امروز باید به سمت پویایی و شکوفایی بیشتر اسلام و نظام جمهوری اسلامی باشد.
وی همچنین در مراسم نکوداشت رضا کمالی شاعر پیشکسوت اردکانی ضمن تجلیل از این هنرمند گفت: این شاعر که به چند هنر آراسته است و از همه مهم‌تر هنر تقدیم کردن فرزند خود به اسلام و انقلاب را داشته، شایسته تجلیل و اکرام است.
حسینی این مدیحه‌سرا را از شعرای پیشکسوت و خوش قریحه اردکان دانست و افزود: احترام، محبت و توجه قلبی وی به شخصیت و منش ائمه اطهار در اشعار نغز او قابل تشخیص است.
وی ضمن آرزوی توفیق و عمر باعزت برای این شاعر و مدیحه‌سرای اردکانی عنوان کرد: امروز عرصه برای یاری و خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باز است و به جاست که همه شعرا در فعالیت ادبی خود راه این شاعر سوخته دل را ادامه دهند.
رضا کمالی اردکانی متولد 28 آذرماه سال 1314 هجری شمسی در شهر اردکان است و بیش از نیم قرن است که در زمینه شعر و مدیحه سرایی فعالیت دارد.
مجموعه‌ای از اشعار وی با عنوان "آتش عشق" در سال 1390 توسط انتشارات قداست اردکان منتشر شده است.
نخستین کنگره شعر غدیر با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولان و بیش از 50 نفر از شعرای شهرستان اردکان و استان یزد در محل فرهنگسرای آیت‌الله خاتمی برگزار شد.
در این کنگره که به مناسبت عید سعید غدیرخم برگزار شد، شعرای شهرستان و استان اشعار خود را در مدح حضرت علی (ع) قرائت کردند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول